خطیب بارگاه منور امام هشتم (ع) با بیان اینکه در واقعه کربلا با تمام سختی‌ها و مشقت‌ها، امام حسین (ع) لحظه‌ای از رحمت الهی نامید نشد، گفت: امیدواری مهم‌ترین پیام قیام کربلا است.

امیدواری مهم‌ترین درس قیام کربلا است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جعفر طباطبایی، کارشناس مذهبی در ویژه‌برنامه تبلیغی مذهبی حرم رضوی که به‌صورت تصویری از ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برای زائران پخش شد، ابراز کرد: امید سیدالشهدا (ع) برگرفته از علم، آگاهی و ایمان قوی به خدا بود ایمانی که امام (ع) را به میدان جهاد کشانده و دلیل این جنگ را به‌گونه‌ای برای ایشان روشن ساخته بود که حتی بزرگ‌ترین مصائب در کوتاه‌ترین زمان هم ایشان را از ادامه حرکت در مسیر الهی منصرف نکرد.

 وی با بیان اینکه هدف امام حسین (ع) و یاران باوفایشان الهی بود و با توکل بر خدا به سرزمین کربلا سفر کردند، گفت: اهل‌بیت اباعبدالله (ع) با حفظ روحیه امیدواری توانستند بعد از واقعه عاشورا پیام ارزشمند نهضت حسینی را به دنیا ابلاغ کنند.

حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه امید به رحمت الهی راهگشای مشکلات است ابراز کرد: مبنای سیره ائمه اطهار (ع) امیدواری در هر شرایط است و الگو گیری از زندگی توأم با امید آن بزرگواران زمینه آرامش را فراهم و اراده انسان را در برابر مشکلات تقویت می‌کند.

وی افزود: اگر انسان از فلسفه حیات خود یعنی علت و هدف خلقت آگاه باشد به‌طور پیوسته در مسیر تحقق اهدافش تلاش خواهد کرد و هیچ‌گاه در برابر سختی‌ها ناامید نخواهد شد.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه کسی که از دو رکن اساسی ایمان و تقوا برخوردار باشد همیشه بر مشکلات زندگی غالب می‌شود، گفت: فرد ناامید همیشه نگران زندگی می‌کند و در انتخاب مسیر زندگی دچار سردرگمی می‌شود.

حجت‌الاسلام طباطبایی گفت: نگاه اولیای الهی به عالم هستی نگاهی همراه با امیدواری بود چراکه آنان خداوند متعال را حاکم بر همه‌چیز می‌دانستند و بر این امر ایمان داشتند که دریای بی‌کران رأفت و رحمت خدا هر تشنه و طالب هدایت را سیراب و هر پشیمان از گناه را پاک می‌کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.