یزد - وزیر نیرو گفت : یزد بهشت سرمایه گذاران است اما در این بهشت نباید فرد بیکار داشته باشیم و استان یزد با این همه سابقه و سخت کوشی، بیکاری شایسته مردمان این دیار نیست .

بیکاری شایسته مردم سختکوش استان یزد نیست

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین ، رضا اردکانیان صبح دوشنبه درسفر به استان با حضور درجلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان اظهارداشت: یزد با شاخص های بسیار خوبی ، مانند کاهش نرخ بیکاری به عنوان بهشت سرمایه گذاری ایران است و این تعبیر بسیار دلگرم کننده ای است و با این اوصاف نباید شاهد فرد بیکار دراین بهشت باشیم .

وی افزود : می توان در این استان ، با شایستگی ها و اعتباراتی که از نیاکان مان به ما به ارث رسیده هدف گذاری خود را در مورد کاهش بیکاری ،با گام ها ی بلند و پیگیری بیشتر مسائل و حرکت رو به جلو نرخ بیکاری را دراین استان به صفر برسانیم.

وزیر نیرو  درادامه با اشاره به الحاق ایران به اتحادیه صادرات اورا اسیا گفت: ازابتدای سال ۹۸  تا کنون مشکلاتی در زمینه  صادرات در کشور وجود داشت که هم اکنون در شرایط  بهتری قرار داریم  و آنچه که اکنون وجود دارد یک توافق نامه موفق است و از آبان ماه فرصت داریم که الحاق دائمی به این اتحادیه داشته باشیم و اگردر این زمینه موفق عمل نکنیم الحاق ما به این اتحادیه موقت خواهد بود .

اردکانیان تصریح کرد: یزد و کرمان با توجه به  ظرفیت ها ی بالقوه ای که دارند باید در این الحاقیه جایگاه ویژه ای داشته باشند و اگر ایران جای پای  خود را در بازار  ۲۰۰میلیون نفری  اوراسیا  محکم نکند وقتی سیل امکانات و شرکت ها  به وسط امد  دروضعیت خوب الان  نخواهیم بود.

وزیر نیرو گفت : در این حوزه  باید به سمت جلو گام برداشت و رقابت ها ی سالم  را افزایش داد و به گونه ای نباشد که هسته های مولد ما با عدم مواظبت و مراقبت، منافع ملی کشور را ناخواسته در معرض خطر قرار دهد .

 وی خاطر نشان ساخت : تا یک ماه دیگر شانزدهمین اجلاس مشترک اقتصادی ایران و  روسیه را در فدراسیون روسیه برگزار خواهیم کرد و شایسته است تشکل هایی که در استان ها شکل گرفته در این اجلاس  حضور داشته باشند.

اردکانیان افزود : اصول حرکت در مسیر اقتصادی به ویژه پیوستن به  اتحادیه صادرات اورا آسیا  بسیار مهم و با اهمیت بوده و همه ما باید این اصول را به درستی رعایت کنیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.