۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 719158

فرماندار خواف گفت: ۱۸ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال ظرف پنج ماه اخیر با کمک نیکوکاران و شرکتهای معدنی بین آسیب‌دیدگان از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در این شهرستان مرزی توزیع شده است.

۱۸ هزار بسته معیشتی در خواف  توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین سنجرانی  اظهار کرد : در پی تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر رزمایش حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا ظرفیتهای شرکتهای معدنی و شهروندان نیکوکار در این زمینه پای کار آمد و با همراهی امام جمعه خواف، مسوولان نهادهای حمایتی و شرکتهای معدنی فعال در این شهرستان مرزی گامهای خوبی در این مسیر برداشته شد.

وی در ادامه همچنین ا افزود : شهروندان شیعه و سنی خوافی پروتکلهای بهداشتی را به خوبی رعایت می‌کنند و مشارکت موثری در اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به بیماری همه‌گیر دارند. تاکنون در مجموع ۲۷ نفر در خواف بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند.

فرماندار خواف گفت: بیمارستان ۲۲ بهمن این شهرستان مرزی و به خصوص اورژانس آن به دلیل قدیمی بودن دارای مشکلاتی و نیازمند تامین ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی است. البته تاکنون با همراهی شرکتهای معدنی فعال در این شهرستان  ۲۰ میلیارد آن تامین شده است.

وی افزود: پیش از این خواف با کمبودهایی در تعداد پزشکان متخصص مواجه بود بطوری که تنها پنج پزشک در این شهرستان فعال بودند ولی با پیگیریهای انجام شده ظرف یک سال اخیر تعداد پزشکان فعال در خواف به خصوص پزشک متخصص تاکنون به ۳۳ نفر افزایش یافته‌اند. 

سنجرانی به جلب مشارکت شرکتهای معدنی در توسعه کمی و کیفی و اجرای طرحهای عمرانی و زیربنایی خواف نیز اشاره و بیان کرد: در قالب ۳۰ تفاهمنامه بین این شرکتها و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، آنها به عنوان حامی مالی ۳۵۰ میلیارد ریال در اجرای طرحهای زیربنایی، بهداشت و درمان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، ساخت جاده، فضاهای آموزشی و پل در این شهرستان مرزی مشارکت کرده و هنوز دارند. 

وی استفاده از ظرفیت نیروهای بومی برای اشتغال در بخشهای مختلف خواف از جمله شرکتهای معدنی آن را در اولویت اعلام و بیان کرد: تا یک سال پیش فرآیند جذب نیرو در بخشهای معدنی از ضابطه قانونمندی برخوردار نبود بطوری که شرکتها بر اساس نیاز خود اقدام به جذب نیرو بدون آزمون می‌کردند ولی چند ماه پیش به آنها تاکید شد که جذب نیرو تنها باید با برگزاری آزمون آن هم با اولویت پذیرش نیروهای متخصص و توانمند بومی انجام شود.

فرماندار خواف ادامه داد: هم‌اینک ۸۰ درصد از مجموع هشت هزار نفر نیروهای شاغل به کار در شرکتهای معدنی مجتمع سنگان خواف را نیروهای بومی استان خراسان رضوی تشکیل می‌دهند. ۶۰ درصد این افراد نیز بومی شهرستان مرزی خواف هستند که در سطوح مختلف و حتی تعدادی به سمتهای معاونت و عضویت هیات مدیره شرکتها را دارند. 

وی همچنین گفت: اجرای طرح ابتکاری "علیرضا رزم‌حسینی" استاندار خراسان رضوی با عنوان "طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی" در این استان، تاثیر مثبتی بر رونق اقتصادی شهرستان خواف نیز داشته است.  

سنجرانی افزود: در همین چارچوب، گرایش عمده اشتغال ساکنان خواف که در گذشته کشاورزی و دامپروری بود هم‌اکنون به شکلی متعادل، به سمت صنعت سوق یافته است. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.