مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران جدیدترین آمار قیمت مسکن در مناطق مختلف کلان شهر تهران را اعلام کرد.

جدیدترین آمار قیمت مسکن در کلانشهر تهران/ افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت مسکن در مناطق مرکزی پایتخت

قدس آنلاین؛ طبق اعلام بانک مرکزی اطلاعات برگرفته از سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور در نیمه اول شهریور ماه سال جاری حاکی از این است که پس از یک دوره التهاب در بازار مسکن، نشانه‌هایی از بازگشت آرامش به این بازار آشکار شده و حاکی از آن است که دوره تلاطم اخیر بازار مسکن رو به پایان است.

بر اساس اطلاعات سامانه یاد شده، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در نیمه اول شهریورماه سال جاری به حدود ۲۳.۵ میلیون تومان رسیده که در مقایسه با رقم مشابه ماه قبل تنها ۱.۹ درصد رشد داشته است. کاهش قابل توجه رشد قیمت مسکن در شهر تهران در شرایطی بوده که تعداد معاملات مسکن شهر تهران پس از ثبت افت ۳۵.۴ درصدی در مردادماه سال جاری (نسبت به رقم تیرماه)، در نیمه اول شهریورماه نسبت به مدت مشابه ماه قبل نیز به میزان ۳۷.۷ درصد کاهش داشته که حاکی از تداوم افت معاملات مسکن در شهریورماه است.

«مصطفی قلی خسروی» رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در رابطه با اعلامیه اخیر بانک مرکزی در رابطه با کاهش رشد نرخ مسکن در کلان شهر تهران به قدس آنلاین گفت: بر اساس آخرین آمارها که چند دقیقه قبل به دست بنده رسیده است،  قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران به شرح ذیل است.

قیمت مسکن در منطقه ۲ تهران با ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش مواجه بوده است؛  قیمت مسکن در منطقه ۳ ثابت بوده است؛ قیمت مسکن در منطقه ۴ با افزایش ۵ درصدی مواجه بوده است؛ قیمت مسکن در منطقه ۵ و ۶ و ۷ ثابت بوده است؛ قیمت مسکن در منطقه ۸ با کاهش ۵ درصدی روبرو بوده است؛ قیمت مسکن در منطقه ۹ ثابت بوده است؛ قیمت مسکن در منطقه ۱۰، ۵ درصد افزایش نشان میدهد؛ قیمت مسکن در منطقه ۱۲ یعنی مرکز تهران افزایش بیش از ۵۰ درصدی نشان می‌دهد. قیمت مسکن در منطقه ۱۳ ثبات بوده است، قیمت مسکن در منطقه ۱۴، ۵ درصد افزایش داشته است؛ قیمت مسکن در منطقه ۱۵ ،۱۶ ،۱۷ و ۱۸ تهران ثابت بوده است؛ قیمت مسکن در منطقه ۲۱ با افزایش ۲۵ درصدی مواجه بوده است و در منطقه ۲۲ قیمت مسکن ثابت بوده است.

خسروی تصریح کرد: بر اساس آماری که خدمت شما گفته شد قیمت مسکن کاهش چشمگیری نداشته است و همان طور که می‌بینید قیمت مسکن جز در برخی مناطق در بیشتر مناطق ثابت و در برخی مناطق با افزایش مواجه بوده است؛ احتمالاً آماری که بانک مرکزی اعلام کرده است مربوط به کاهش رشد شتابان مسکن طی ماه‌های اخیر بوده است نه کاهش قیمت مسکن.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.