فرماندار کلات گفت: متأسفانه با وجود پیگیری‌های فراوان صورت گرفته اما همچنان تنها شهرستان مرزی در استان هستیم که شهروندانش از نبود جایگاه سی. ان. جی رنج می‌برند.

انتقاد فرماندار کلات از نبود جایگاه سی. ان. جی

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ناصری با بیان اینکه شهرستان کلات فاقد هر گونه جایگاه سی. ان. جی است، افزود: با توجه به تفاوت فاحش قیمت سوخت نه تنها مردم مرزنشین شهرستان کلات از این نعمت محروم هستند بلکه مسافرانی هم که به شهرستان می‌آیند جایگاهی نیست که از سوخت سی. ان. جی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون چندین مرتبه درخواست‌های بخش خصوصی را برای احداث جایگاه سی. ان. جی به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران ارسال کرده‌ایم، عنوان کرد: با وجود اینکه در مقطعی دولت تجهیزات را به صورت رایگان در اختیار قرار می‌داد ولی شهرداری و یا بخش خصوصی برای احداث جایگاه در شهرستان کلات متقاضی نبودند اما اکنون‌ که متقاضی وجود دارد دستورالعمل تجهیزات رایگان برداشته شده و فرد متقاضی باید با هزینه شخصی خود تجهیزات مورد نیاز احداث جایگاه را تهیه کند.

فرماندار کلات مطرح کرد: این اقدام موجب شد کسانی که متقاضی احداث جایگاه هستند، منصرف شوند؛ در همین راستا از مسئولان استانی تقاضا داریم کلات را در ردیف تجهیزات رایگان هر چند برای یک جایگاه قرار دهند تا توجیه اقتصادی برای بخش خصوصی هم داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر چه شهرستان کلات حتی یک جایگاه سی. ان. جی ندارد اما موضوع را از طریق نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی هم در دست پیگیری داریم و منتظر پاسخ شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران هستیم.

ناصری عنوان کرد: فقط تهیه تجهیزات بدون در نظر گرفتن مستحدثات و زمین حدود ۴ میلیارد تومان هزینه دارد، در حال حاضر خودروهای شهرستان برای استفاده از گاز سی. ان. جی باید به کیلومتر ۵ جاده مشهد به کلات بروند.

وی با اشاره به اینکه حداقل یک‌ پنجم وسایل نقلیه موجود در شهرستان گاز سوز هستند، افزود: خود شهروندان کلاتی و حجم عظیمی از گردشگرانی که در ایام تابستان و تعطیلات عازم این شهرستان هستند از این نعمت نمی‌توانند استفاده کنند.

فرماندار کلات گفت: اگر چه به دلیل نبود جایگاه سی. ان. جی مردم به استفاده از گاز مایع روی آورده‌اند که خطرات خاص خود را دارد اما با توجه به اینکه اکثر روستاها فاقد گاز لوله‌کشی هستند و از گاز مایع استفاده می‌کنند همان نیاز مصرف خانگی را به سختی تأمین می‌کنیم چه برسد به اینکه بخواهد برای خودرو استفاده شود.

وی عنوان کرد: با توجه به محرومیت منطقه و مرزی بودن کلات از مسئولان استانی انتظار داریم هرچه زودتر این مشکل را رفع کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.