آقای مکرون! نشریه شما قلب و جان و دل یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان را جریحه دار کرده است. چطور شما در چنین مواردی اعتقاد دارید آزادی بیان حد و مرزی ندارد اما وقتی مباحثی که مرتبط با رژیم صهیونیستی مطرح است، خط قرمزهای فراونی دارید؟

آقای مکرون! نشریه شما قلب یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان را جریحه‌دار کرده است

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و کاریکاتوریست مطرح در واکنش به بازنشر کاریکاتورهای توهین آمیز در مجله شارلی ابدو اظهار کرد: در ارتباط با این اتفاق، دولت فرانسه و خصوصاً رییس جمهور این کشور آقای مکرون مطالب مضحکی را مطرح کرده‌اند و معتقدند کفرگویی جزو آزادی بیان به حساب می‌آید!

شارلی ابدو نه تنها کفرگویی می کند که مشغول نفرت پراکنی است

وی در ادامه افزود: در پاسخ به این استدلال باید گفت، اولاً کاری که شارلی ابدو کرده کفرگویی نیست و کاری بالاتر از آن است و می‌بینیم که در واقع مشغول نفرت پراکنی است. نکته دوم هم که باید گفت این است که آقای مکرون، رئیس جمهور فرانسه! نشریه شما قلب و جان و دل یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان را جریحه دار کرده است. چطور شما در چنین مواردی اعتقاد دارید آزادی بیان حد و مرزی ندارد اما وقتی مباحثی که مرتبط با رژیم صهیونیستی مطرح است، خط قرمزهای فراوانی دارید؟

شجاعی طباطبایی تاکید کرد: هرکسی حتی اگر یک تعبیر کوچکی در رابطه با هولوکاست داشته باشد به شدت با او برخورد می کنید که البته این برخوردها هم اصلاً ساده نیستند، از جریمه نقدی سنگین گرفته تا زندان یک سال و چند سال و ضرب و جرح! آقای روبر فوریسون (آخرین چهره سرشناس انکار کننده هولوکاست) ده‌ها بار مورد ضرب و جرح واقع شدند و حتی یک بار نزدیک بود به شهادت برسند. پس این آزادی بیانی که شما عنوان می‌کنید رویه دوگانه‌ای دارد و همه اینها حرف است که آزادی بیان حد و مرز ندارد!

وقتی ترامپ عصبانی می‌شود!

مدیر مرکز هنرهای تجسمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: البته این مسئله و این رفتار دوگانه فقط به فرانسه مربوط نمی‌شود و در آمریکا نیز چنین رویکردی وجود دارد. اگر خاطرتان باشد نشریه نیوریوک تایمز یک ستون ثابت داشت که در آن کاریکاتور چاپ می‌کرد.

یک روز آنتونتیو آنتونس، کاریکاتوریست مطرح پرتغالی، طرحی زد که در آن ترامپ عینک دودی بر چشم داشت و کور بود و یک قلاده دستش بود که گردن نتانیاهو در قلاده بود. ترامپ از این واقعه خشمگین شد و به سرعت دستور داد ستون ثابت یک نشریه که کاریکاتور در آن نقش مهم و تأثیرگذاری داشت، تعطیل شود! تمام هنرمندان دنیا هم به این اتفاق معترض شدند اما در نهایت دیدیم که نفوذ صهیونیستها بسیار زیاد است.

کاریکاتوریست اسرائیلی که در همه صحنه‌های جنگ دیده می‌شود

این کارتونیست مطرح یادآور شد: وقتی عقبه این اتفاق را در مورد قضیه شارلی ابدو نیز بررسی می‌کنید، متوجه می‌شوید که کار صهیونیست‌ها است. داستان مربوط به یک شخصیت منحوس به نام «رانان لوری» است. او یک کاریکاتوریست صهیونیست است و عکسهای زیادی از او وجود دارد که بخش زیادی از آنها را ما منتشر کرده‌ایم. شما می‌بینید یک آرتیست اسراییلی در لباس سربازان نظامی آمریکایی داوطلبانه به جنگ با ویتنام رفته است.

یک عکس دیگر دارد از آن هم جالب تر! که با لباس سربازان انگلیسی در سال ۱۹۴۸ پشت مسلسل در حال فتح تل آویو ایستاده است. سؤال این است که شما آنجا پشت مسلسل چه می‌کردید؟ این خودش یک مدرک جنگی به حساب می‌آید و جرم است که پشت یک ماشین نظامی ایستاده و با افتخار آن را در سایتش هم قرار داده است.

همچنین عکس هایی از او را در کنار سربازان امریکایی در فلوجه و حلبچه،  در کنار ایریل شارون و ... دیده می شود و همه جا می‌توانید او را ببینید.

وی در ادامه افزود: سازمان ملل هرساله جایزه ویژه ای را با عنوانRanan Lurie Awards برگزار می کند و ارقام ۲۵، ۱۶ و ۱۰ هزار دلار جوایز آن است و ایران ستیزی، اسلام هراسی و دوستی با اسرائیل جزو مبانی و سیاست‌های این مسابقه است و در نوع خودش این یک جایزه نجومی برای کاریکاتوریست‌ها محسوب می‌شود. سازمان ملل هرساله این جایزه ویژه را به کاریکاتوریست‌ها هدیه می‌دهد، در حالی که خود این کاریکاتوریست تابحال حتی یک جایزه معتبر هم کسب نکرده است.

رانان لوری مسبب انتشار دوازه طرح توهین آمیز بود

شجاعی طباطبایی یادآور شد: از طرف دیگر رانان لوری در یک نشریه جزو هیئت تحریریه کاریکاتور بوده و اساساً با نظر رانان لوری آن دوازه طرح توهین آمیز چاپ شد و این بسیار روشن و واضح است که این دوازده طرح توهین آمیز از طرف صهیونیست‌ها است. در حال حاضر شارلی ابدو همان طرح هایی که رانان لوری صهیونیست باعث و بانی‌اش بوده را بازنشر کرده است. بنابراین ما در وهله اول با صهیونیست‌ها روبه‌رو هستیم نه شخص یا گروه دیگری!

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری تأکید کرد: کاری که تا به حال انجام داده‌ایم این بوده که در اتفاق اول که دوازده طرح توهین آمیز چاپ شد و اتفاق دوم که کاریکاتورهای شارلی ابدو  چاپ شد و تعدادی از آنها به هلاکت رسیدند واکنش نشان دادیم. البته نشریه شارلی ابدو از آب گل آلود ماهی گرفت و طرح پیامبر اکرم(ص) را روی جلدش چاپ کرد که تیراژ آن هشت میلیون بود. الان هم دوباره می خواهند بحث اسلام ستیزی را دامن بزنند.

از عصبانیت صهیونیست‌ها خوشحالیم

این هنرمند اظهار کرد: بنابراین ما دوباره به برپایی مسابقه هولوکاست اقدام کردیم. اما چرا دوبار این کار را انجام دادیم؟ به دلیل اینکه هر کس درباره این مسئله دچار شک و تردید می‌شود مجازات سختی برایش تعیین می‌شود و این یک دوگانگی در آزادی بیان به وجود می‌آورد و نکته دوم این که ما می‌گوییم چرا مردم فلسطین باید تاوان هولوکاست را بدهند که به نظرم یک بحث عقلانی و منطقی است. مگر آلمان نازی مسبب جنگ نبود؟ شما باید از خاک آلمان جایی را جدا می‌کردید و به اینها می‌دادید نه این که فلسطینی‌ها را در تنگنا قرار دهید.

وی ادامه داد: در نهایت صهیونیست‌ها طی هر دوبار برپایی این مسابقه واکنش‌های بسیار تندی نشان دادند و مسئول رادیو اسراییل ما را به عنوان دست اندرکاران این مسابقه، آدمخوار نامید و با توجه به واکنش های آنها فهمیدیم که تیر ما به هدف خورده است. سازمان ملل هم که بازیچه دست اینهاست هنرمندان چند کشور را ممنوع الخروج کرد و من خوشحال تر شدم و این نشان می‌داد که کار ما اثر کرده است. حالا لازم است که یک اتفاق سومی هم بیفتد و قرار است عنوان آن را «تاوان هولوکاست» بگذاریم. البته هنوز اسپانسرها مشخص نشده‌اند و تا به نتیجه نرسیم، فراخوان را اعلام نمی‌کنیم.

هولوکاست پاشنه آشیل اسرائیل و صهیونیست است

شجاعی طباطبایی درباره ویژگی های این مسابقه و اهدافی که در واکنش سوم به این اتفاق خواهند داشت، گفت: پاشنه آشیل اسرائیل و صهیونیست هولوکاست است. دفعات قبلی چون فقط عنوان هولوکاست ذکر می شد صهیونیست ها بلافاصله آن را تحریف می کردند و پس از کلمه هولوکاست یک DENY (انکار) اضافه می‌کردند و می‌گفتند انکار هولوکاست و مسابقه را به این سمت می‌بردند که در ایران یک سری یهودستیز وجود دارد که هولوکاست را نفی می‌کنند، در حالی که ما کاری به نفی یا اثبات هولوکاست نداریم و حرفمان این است که اگر هولوکاست اتفاق افتاده باشد چرا تاوان آن را مردم فلسطین باید بدهند. بنابراین این دوره با یک ظرافت خاصی عنوان «تاوان هولوکاست» را انتخاب کردیم و نمی‌دانم دیگر با این نام می‌خواهند چه کنند!

وی در پایان گفت: امیدواریم این بار قدری شیطنت شان کمتر شود اما شما خواهید دید که کلمه تاوان را برمی‌دارند و DENY  می‌گذارند و باز نتانیاهو وارد عمل می شود و مانند دفعات پیش که به سازمان ملل متحد مراجعه و درخواست کرد کاریکاتوریست‌هایی که در این مسابقه شرکت کردند تحریم شوند و این بار هم واکنش نشان خواهد داد. امیدواریم این بار هم خدا کمک کند و شرایط فراهم شود بتوانیم این مسابقه را برگزار کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.