بیمارستان قائم (عج) مشهد در پی کاهش شهروندان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ از شبکه بیمارستانی پوشش بیماران کرونایی در این کلانشهر خارج شد.

بیمارستان قائم مشهد از پوشش بیماران کرونایی خارج شد

به گزارش قدس آنلاین،  مدیر بیمارستان قائم  (عج ) مشهد گفت: در دوران شیوع ویروس همه‌گیر کرونا چند بیمارستان در مشهد بطور ویژه به درمان و بستری بیماران کووید ۱۹ اختصاص یافت که یکی از آنها بیمارستان قائم بود. 
دکتر حسن خداپرست افزود: هم‌اینک فقط بیماران اعصاب و سکته مغزی که به ویروس کرونا هم مبتلا هستند در بیمارستان قائم بستری می‌شوند زیرا این مرکز درمانی مبدا ارجاع درمان بیماریهای اعصاب و جراحی مغز و اعصاب در سطح استان خراسان رضوی است. 
وی ادامه داد: بیمارانی که دچار سکته مغزی شده و بطور همزمان درگیر ویروس کرونا نیز هستند در بخشی جداگانه در بیمارستان قائم تحت درمان قرار می‌گیرند و از سایر بیماران مغز و اعصاب جدا می‌شوند تا خطری برای سلامتی دیگران وجود نداشته باشد.

مدیر بیمارستان قائم (عج) گفت: شهروندان مشهدی می‌توانند با خیال آسوده برای درمان سایر بیماریهای خود به این بیمارستان مراجعه کنند زیرا مسیر درمان بیماران اورژانسی و بیماران حوادث عروقی مغز و جراحی اعصاب کاملا از مسیر درمان سایر بیماران جدا است و این بیماران در شرایط ایزوله تحت درمان قرار می‌گیرند. 
وی افزود: همچنین لازم به تاکید است که با خروج بیمارستان قائم(عج) از فرآیند پذیرش بیماران کرونایی، شهروندان مشهدی نباید تصور کنند که شیوع ویروس همه‌گیر کرونا پایان یافته لذا تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی، استفاده از ماسک صورت و فاصله‌گذاری فیزیک در سطح جامعه همچنان بطور جدی موضوعیت دارد. 

هم‌اینک دو بیمارستان امام رضا (ع) و شریعتی در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد مختص پذیرش بیماران کرونایی هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.