معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به خاطر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم، شاهد روند کاهشی شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی هستیم.

خراسان رضوی در وضعیت نارنجی قرار گرفت/ تداوم رعایت اصول بهداشتی

به گزارش قدس آنلاین، مهدی قلیان اول با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته آمار مبتلایان و بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان رضوی روند کاهشی داشته، بیان کرد: به خاطر رعایت مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی شاهد روند کاهشی شیوع ویروس کرونا در استان خراسان رضوی بوده‌ایم، اما اگر مردم این روند را ادامه ندهند دوباره شاهد پیک شیوع جدیدی در خراسان رضوی خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: بیماری کووید ۱۹ نمادی از رفتار مردم در زمینه راه‌های انتقال است، هرگاه مردم اصول بهداشتی را رعایت کردند شاهد کاهش آمار مبتلایان و بستریان و بالعکس بودیم.

وی اظهار کرد: در دو ماه گذشته آمار مبتلایان و بستریان بیماری کووید ۱۹ بسیار بالا بود و اوضاع نگران‌کننده‌ای در استان خراسان رضوی به وجود آمده بود، اما با رعایت ۶۰ درصدی مردم در سطح جامعه و ۹۵ درصدی در حرم مطهر رضوی طی چند روز گذشته شاهد روند کاهشی بوده‌ایم.

قلیان اول با اشاره به اینکه بیماری کویید ۱۹ منحصر به شهر و استان خاصی نیست و ربطی به آب و هوا ندارد، گفت:  از آنجایی که این بیماری دارو و درمان خاصی ندارد، مردم می‌بایست همچنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی خود با دیگران اقدام کنند، چرا که این بهترین راه در عدم انتقال ویروس کرونا شناخته شده است. 

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.