دبیر ستاد انتخابات کشور ضمن تشریح شرایط قانونی شرکت در انتخابات میاندوره‌ای مجلس از رای دهندگان خواست با ماسک و دستکش پای صندوق‌های رای بروند و حتی المقدور از خودکار شخصی استفاده کنند.

شروط قانونی و بهداشتی رای دادن در انتخابات میاندوه‌ای مجلس

قدس آنلاین: سید اسماعیل موسوی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ شهریورماه در ۱۱ حوزه انتخابیه اظهار کرد: در این ۱۱ حوزه کسانی که در مرحله اول بیشترین آرا را به دست آوردند اما به حد نصاب ۲۰ درصد آرای صحیح نرسیدند در مرحله دوم رقابت می‌کنند و با رأی مردم انتخاب می‌شوند. در این مرحله هر نامزدی که بیشترین رأی را به دست آورد وارد مجلس خواهد شد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه مراحل اجرای انتخابات طبق برنامه در حال انجام است، ادامه داد: ۳۷۱۰ شعبه اخذ رأی آماده شده است که ۲۸۶۷ شعبه ثابت و ۸۴۳ شعبه سیار است. شعب اخذ رأی ضدعفونی خواهد شد و عوامل شعب هم ماسک خواهند داشت. از مردم هم خواهش می‌کنیم با دستکش و ماسک در شعب حاضر شده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی اظهار کرد: کسانی می‌توانند در این مرحله رأی دهند که در مرحله اول در همان حوزه رأی داده باشند یا اصلا رأی نداده باشند. همچنین متولدین ۲۱ شهریور ۸۱ و قبل از آن می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. ساعت رأی‌گیری هم بین ۸ تا ۱۸ خواهد بود و این زمان تمدید نمی‌شود.

وی با اشاره به تأثیر بیماری کرونا بر برگزاری مرحله دوم انتخابات اظهار کرد: با همکاری وزارت بهداشت و شورای نگهبان پروتکل بهداشتی تهیه کردیم که به تصویب ستاد مقابله با کرونا رسید و بعد از آن به استان‌ها ابلاغ کردیم. در این پروتکل‌ محدودیت‌هایی برای برگزاری تجمعات اعمال شده، زیرا وزارت بهداشت دغدغه برگزاری تجمعات را داشت. در این پروتکل تصریح شد که هیچ تجمعی برای نامزدها و هواداران آن‌ها نباید ایجاد شود و برای تبلیغات از ظرفیت صداوسیما و فضای مجازی استفاده شود. کمیسیون تبلیغات در استان‌ها هم تشکیل شد و در حضور نامزدها، برنامه زمانی تبلیغات در تلویزیون و رادیو قرعه‌کشی و این برنامه‌ها طراحی شد.

دبیر ستاد انتخابات کشور همچنین گفت: این پروتکل‌ها از پنج‌شنبه یعنی زمان شروع تبلیغات در حال اجراست و تا این لحظه گزارشی مبنی بر تجمع نداشته‌ایم و فقط در یکی از استان‌ها اعلام شد که برنامه‌ای ممکن است برگزار شود که ما به استانداری خبر دادیم که به نامزد مربوطه اعلام کنند که از برگزاری برنامه پیشگیری کند و با اقدام به موقع، این برنامه برگزار نشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.