استاندار خراسان رضوی گفت: بهسازی حریم رودخانه کشف رود باید با قوت و همکاری دستگاههای مختلف ادامه پیدا کند.

 بهسازی حریم کشف‌رود باید ادامه پیدا کند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی در بازدید سرزده از کشف‌رود  جهت آشنایی با مشکلات زیست محیطی این رودخانه افزود:در پی تصمیمات مدیریتی اخذ شده طی سال گذشته، امروز با هدف رصد اقدامات در حال انجام به این بازدید آمدیم.

وی از تصفیه خانه‌های ساخته شده یا در حال ساخت به عنوان نخستین حرکت در بهسازی کشف‌رود یاد کرد و ادامه داد: تاکنون بخشی از تصفیه‌خانه‌ها از جمله در منطقه چرم‌شهر افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار خراسان رضوی دومین اقدام در راستای بهسازی این رودخانه را رفع تصرف از اراضی اطراف کشف‌رود عنوان کرد و گفت:همچنین ۲۰۰ هکتار در از این اراضی در اختیار شهرداری مشهد قرار گرفت تا درخت‌های مناسب برای منطقه کشت کند.

رزم‌حسینی به لزوم درختکاری هکتاری در طول کشف‌رود اشاره کرد و افزود: براساس نظر کارشناسان چنانچه درختکاری صورت بگیرد یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های مصنوعی منطقه به وجود خواهد آمد که به مطبوع شدن هرچه بیشتر آب و هوا منجر می‌شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: احداث تصفیه‌خانه‌ها، ادامه روند رفع تصرف اراضی اطراف کشف‌رود و کاشت هزار هکتار درختانی چون توت و اقاقیا همگی می‌تواند موانع پروژه کشف رود را برطرف کند.

رزم حسینی تلاش بیشتر شهرداری مشهد برای افزایش سرعت در کاشت درختان را ضروری دانست و ادامه داد:در یک منطقه دیگر نیز روستاییان در حال کشت هستند که می‌توانیم طبق قراردادهای درازمدت نسبت به تغیر کشت آنها اقدام کنیم.

در این بازدید سید محمدرضا هاشمی فرماندار شهرستان مشهد، محمد علایی مدیرکل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی و محمدرضا اورانی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی استاندار را همراهی کردند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.