دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس خواستار عذرخواهی رسمی محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به خاطر انتقاد اخیر رهبران فلسطینی از مواضع این شورا در قبال رژیم صهیونیستی شد.

شورای همکاری خلیج فارس خواستار عذرخواهی محمود عباس شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نایف الحجرف روز دوشنبه در بیانیه ای، اظهارات برخی شرکت کنندگان در نشست روز پنجشنبه دبیران کل گروه های فلسطینی را تحریک آمیز و نوعی تهدید علیه این شورا اعلام و آن را محکوم کرد.

وی آنچه را «تردید نسبت به مواضع تاریخی شورای همکاری در حمایت از حقوق فلسطین» خواند، محکوم کرد و از رهبران فلسطینی شرکت کننده در این نشست و در صدر آنان محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست نسبت به این گونه «تخلفات و اظهارات تحریک آمیز و اشتباه» عذرخواهی کنند.

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس گفت: این گونه اظهارات با واقعیت و تاریخ روابط میان کشورهای شورای همکاری و ملت برادر فلسطین منافات دارد، به ویژه اینکه وقایع این نشست در شبکه های رسمی فلسطینی پخش شده است و این امر عذرخواهی در قبال بدگویی ها، تحریک ها و تشکیک برخی شرکت کنندگان نسبت به مواضع کشورهای شورای همکاری و ملت های آن در باره موضوع فلسطین را می طلبد.

نشست ۱۵ دبیرکل گروه‌های فلسطینی، که بیش از پنج سال به تاخیر افتاده بود  پنج شنبه ۱۳ شهریور برای نخستین بار میان بیروت و رام‌الله به صورت مجازی برگزار شد. ریاست این نشست را محمود عباس رییس سازمان آزادی‌بخش فلسطین و رییس جنبش فتح بر عهده داشت. این نشست پس از سال‌ها اختلاف، برخورد و شکست همه تلاش‌های و توافقات آشتی میان فلسطینی‌ها برگزار شد. به نظر می‌رسد پس از حدود سه سال سیاست‌های جانبدارانه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از رژیم صهیونیستی و توسعه طلبی‌های این رژیم حالا رهبران گروه‌های فلسطینی به این نتیجه رسیده‌اند باید بیش از پیش به داشته‌ها و ظرفیت‌های خود اتکا کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.