مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: تعداد ۳۰۰ بیمار کرونایی بهبودیافته در استان پلاسمای خود را به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و نیازمند پلاسما اهدا کردند.

۳۰۰ بیمار کرونایی بهبودیافته در خراسان رضوی پلاسمای خود را اهدا کردند

به گزارش قدس آنلاین، مجید عبداللهی اظهار کرد: طرح اهدای پلاسما بیماران کرونایی بهبود یافته به بیماران مبتلای نیازمند به آن از ابتدای امسال در مشهد کلید خورد، طرحی که بازخورد خوبی در سطح کشور داشته و به عنوان یکی از الگوهای موفق در بحث مبارزه با کرونا و درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مبدل شده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی افزود: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۳۰۰ بیمار کرونایی بهبودیافته در خراسان رضوی پلاسمای خود را به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و نیازمند پلاسما اهدا کردند.

 وی با بیان اینکه برای بیمار کرونایی نیازمند پلاسما فقط پلاسمای فرد بهبودیافته مبتلا به کووید ۱۹ جوابگو است، بیان کرد: از آنجا که پلاسمای سایر افراد در امر درمان بیماران کرونایی مؤثر نیست از بهبودیافتگان مبتلا به کووید ۱۹ درخواست می‌کنیم که در جهت کمک به بیماران مبتلا به این ویروس منحوس نسبت به اهدای پلاسمای خود اقدام کنند.

عبداللهی بیان کرد: اهدای خون و فرآورده‌های خونی هم از جمله نیازهای مبرم جامعه بوده و از مردم می‌خواهیم در این مسیر هم یاری‌گر نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی باشند و این کار خیر و خداپسندانه را منوط به زمان و مکان خاص نکنند تا نیاز کلیه بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی به‌موقع و بی‌وقفه تأمین شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با ذکر این نکته که در روزهای کرونایی شاهد کاهش حضور مردم به پایگاه‌های اهدای خون هستیم که علت عمده عدم مراجعات مردمی به این پایگاه‌ها ترس از کرونا اعلام شده است، تأکید کرد:  کرونا مانعی برای اهدای خون نبوده و نیست، ضمن اینکه پایگاه‌های اهدای خون هم جزو محیط‌های پاک بوده که به‌صورت مستمر ضدعفونی می‌شوند و جای هیچگونه نگرانی‌  برای کسانی که می‌خواهند جهت اهدای خون خود به این پایگاه‌ها مراجعه کنند وجود ندارد.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.