آیین بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله حسینیان و مرحوم آیت‌الله محمدعلی تسخیری به همت کتابخانه و موزه ملی ملک موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران برگزار شد.

آیین بزرگداشت «روح‌الله حسینیان» و «محمدعلی تسخیری» برگزار شد

آیین بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله حسینیان و مرحوم آیت‌الله محمدعلی تسخیری به همت کتابخانه و موزه ملی ملک موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، این آیین ظهر امروز به‌منظور گرامی داشت یاد و خاطره این دو مجاهد بصیر انقلاب که در طی چند هفته اخیر دار فانی را وداع گفتند، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی دوران مقابله با بیماری کرونا در فضای باز خانه تاریخی ملک در پایتخت برپا شد.

غلامرضا خواجه سروی مدیرعامل مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در این مراسم درباره فضایل و جایگاه علمی و انقلابی این دو روحانی فاضل درگذشته سخنرانی کرد.

حسینیان از روحانیون فرهیخته، پرتلاش و با اخلاص و رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی کشور بود. وفاداری به بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران(ره) و رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)، دفاع از ارزش‌های اسلامی و حضور فعال در عرصه‌های مختلف پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه در حوزه تاریخ معاصر و نمایندگی مردم شریف تهران در مجلس شورای اسلامی، گوشه‌ای از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این مرحوم به شمار می‌آید.

تسخیری نیز از طلایه‌ داران وحدت و تقریب امت اسلامی بود و حضور تأثیرگذار این فقید سعید در مجامع علمی گوناگون، تواضع، اخلاق و حسن ارتباط با اندیشمندان جهان اسلام از ایشان شخصیتی کم‌نظیر ساخته بود.

کتابخانه و موزه ملی ملک تا پیش از سال ۱۳۷۵ در خانه تاریخی ملک در بازار بین‌الحرمین پایتخت(فاصله میان مسجد امام و مسجد جامع) قرار داشت و در این سال به ساختمان جدید آن به نشانی تهران، خیابان امام خمینی(ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد(میدان مشق) منتقل شد. این مجموعه فرهنگی توسط حاج حسین آقا ملک بزرگ‌ترین واقف معاصر ایران در سال ۱۳۱۶ خورشیدی بر حرم مطهر رضوی وقف‌شده است و در حال حاضر خدمات آن به دلیل بحران کرونا به‌صورت غیرحضوری و مجازی به مخاطبان ارائه می‌شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.