فرماندار فریمان گفت: این شهرستان با ۱۵۶ پارچه آبادی در بسیاری از روستاهای خود با مهاجرت معکوس ساکنان بومی و بازگشت آنان به روستا رو به رو شده است.

فریمان با مهاجرت معکوس روستائیان مواجه‌ است

به گزارش قدس آنلاین، عباسعلی صفایی اظهار کرد: در حال حاضر نرخ اشتغال پایدار در این شهرستان از متوسط کشور و استان بالاتر است و حتی در دوره کرونا افزون بر ۶۰۰ فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: افزایش فرصتهای شغلی و فعالیتهای مرتبط با صنعت و تولید در روستاها نیز موجب جذب اشتغال و رشد جمعیت در این محیط‌ها شده است چنانکه در فصول برداشت محصول مانند ماه‌های شهریور و مهر، شهرستان کمبود نیروی کار روستایی خود را از شهرستانهای همجوار تامین می‌کند.

فرماندار فریمان گفت: مهاجرت معکوس یاد شده منجر به افزایش سکونت در روستاهای پرجمعیت شهرستان شده است به حدی که اکنون برخی روستاها برای ساخت و ساز ضابطه مند نیازمند اصلاح طرح هادی روستایی هستند.

صفایی افزود: در بخش قلندرآباد و در روستاهای کاریز حاج محمدجان و تقی آباد و در بخش مرکزی نیز در روستاهای قلعه نو، احمدآباد، موسی‌آباد و باغ سالار نیازمند بازنگری جدی در طرحهای هادی هستند و این موضوع به مطالبه اصلی اهالی این مناطق برای ساخت منازل تازه تبدیل شده است.

وی جمعیت شهرستان فریمان را حدود ۱۱۰ هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: این شهرستان دارای چهار شهر فریمان، فرهادگرد، قلندرآباد و سفید سنگ و ۱۵۶ پارچه آبادی است.

فرماندار فریمان گفت: ۹۶ روستا در فریمان دارای دهیاری است و ۵۵ درصد جمعیت این شهرستان ساکن چهار شهر یاد شده هستند اما باید توجه داشت که شهرهای این شهرستان کوچک هستند و در واقع کارکرد عمده آنها کشاورزی است.   

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.