یک گروه جهادی در سرخس که سابقه کمک به مردم در زلزله بم را دارد، این روزها در راستای کمک مومنانه علاوه بر ساخت منزل مسکونی برای نیازمندان سرخس، برای جوانان اشتغال ایجاد می‌کنند و به بیماران سرطانی کمک دارویی و درمان رایگان دارند.

از کمک به مردم در زلزله بم تا ساخت منازل برای نیازمندان در سرخس

به گزارش قدس آنلاین، یک گروه جهادی در سرخس که سابقه کمک به مردم در زلزله بم را دارد، این روزها در راستای کمک مومنانه علاوه بر ساخت منزل مسکونی برای نیازمندان سرخس، برای جوانان اشتغال ایجاد می‌کنند و به بیماران سرطانی کمک دارویی و درمان رایگان دارند.

نام این گروه جهادی «جای پای یار» است و مسؤول این گروه حجت فرزین است، او با اشاره به اینکه از سال‌ها قبل این گروه جهادی با ۲۲ نفر عضو در شرایط مختلف به کمک مردم رفته است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: وقتی زلزله بم رخ داد، ما برای کمک به مردم بم به این شهر رفتیم.

فرزین با بیان اینکه یکی دیگر از اقداماتی که در سال‌های گذشته انجام دادیم، پاکسازی شهر در ماه محرم و صفر بود که نذری‌های مردم بسیار است و استفاده از ظروف یک بار مصرف نیز افزایش می‌یابد، در نتیجه ممکن است شهر از زباله‌های این ظروف پر شود.

مسوؤل گروه جهادی «جای پای یار» با بیان اینکه کمک‌های مردمی طی ۵ سال اخیر در سرخس ۳۰ میلیون تومان بوده است، اضافه کرد: طی سال‌های اخیر تعدادی از خیرین در خارج از کشور و تهران با ارسال بیش از ۶۰۰ میلیون تومان به ما در ساخت منزل مسکونی برای نیامندان کمک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳ منزل مسکونی حاصل از کمک‌های مردمی و خیرین در سرخس ساخته شده است، متذکر شد: از این میان ۶ منزل از صفر تا ۱۰۰ ساخته شده و بقیه تکمیل منازل نیمه کاره بوه که ساکنان آن امکان تکمیل منزل خود را نداشته‌اند.

فرزین ادامه داد: علاوه بر ساخت منازل مسکونی، برای جوانانی که بیکار هستند نیز از طریق همراهی خیرانی که مشاغل آزاد مانند میوه فروشی و بلورفروشی داشتند توانستیم شغل مناسب ایجاد کنیم.

مسوؤل گروه جهادی «جای پای یار» با بیان اینکه برای درمان رایگان ۱۱ بیمار سرطانی در سرخس نیز اقداماتی با همکاری سپاه و مرکز درمان آن در مشهد انجام شد، یادآور شد: خوشبختانه حال این بیماران رو به بهبود است و امیدواریم با کمک خیران و سپاه بتوانیم به بیماران بیشتری کمک درمانی رایگان داشته باشیم.

وی بیان کرد: با کمک خیران و مردم سرخس توانستیم بسته‌های معشیتی و جهاز برای نوعروسان نیازمند این شهرستان نیز تهه و اهدا کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.