مالک یک برند چای که در زمان واردات کالا با ارز ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی اقدام به خرید محموله عظیم چای و فروش بالاتر از قیمت آن در بازار کرده بود، تخلفش لو رفت و پرونده گران‌فروشی برای وی تنظیم شد.

گران‌فروشی ۹۶۰ میلیون تومانی تاجر چای با ارز دولتی

عقیل رحمانی/

مالک یک برند چای که در زمان واردات کالا با ارز ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی اقدام به خرید محموله عظیم چای و فروش بالاتر از قیمت آن در بازار کرده بود، تخلفش لو رفت و پرونده گران‌فروشی برای وی تنظیم شد.

منابع خبری در سطح بازار اطلاعاتی به معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی منعکس کردند که حاکی از اقدام‌های خزنده و سودجویانه یک تاجر چای در مشهد بود.

**گران‌فروشی ۹۶هزار بسته چای

از همین رو یک تیم از نیروهای زبده این معاونت با دستور مهدی مقدسی، کارشناس مسئول وقت، برای رصد ماجرا و جمع‌آوری مستندات و راستی‌آزمایی موضوع راهی کف بازار شدند.

وقتی کارشناسان به محل اعلام شده رسیدند، تحقیقات میدانی حاکی از گران‌فروشی ۱۰هزار تومانی در هر بسته ۵۰۰ گرمی چای از نوع «سیلان» حکایت داشت، اما این پایان کار نبود و به سرعت با پیگیری تیم اعزامی معلوم شد باید عامل و یا عاملان این گران‌فروشی آشکار، ده‌ها هزار بسته چای ۵۰۰ گرامی را به همین شیوه به مردم شهر مشهد و ... گران‌تر فروخته باشند و به این واسطه چند صد میلیون تومان سرازیر حساب بانکی خود کرده باشند.

از همین رو بود که نیروهای اعزامی دایره اقدام‌های خود را گسترش داده و پی بردند که پشت پرده این ماجرا یک تاجر چای قرار دارد که به هیچ عنوان در حوزه بسته‌بندی چای فعالیت ندارد، اما به شیوه خاصی اقدام به واردات چای با ارز دولتی و بسته‌بندی محصولات در حاشیه شهر مشهد کرده و گران‌فروشی را رقم زده است.

در این قسمت از پیگیری‌ها کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی راهی واحد بسته‌بندی متعلق به تاجر متخلف شده و وقتی در جاده کلات محل قرار گرفتن واحد مذکور را شناسایی کردند مشخص شد فعالیتی در محل برقرار نیست و از بهمن ماه سال گذشته تعطیل است و هیچ گونه تولیدی نداشته که این موضوع مشکوک هم در دست بررسی قرار گرفت.

سرجمع کردن دیگر اسناد این گران‌فروشی حاکی از آن بود که فرد متخلف محموله عظیم چای را با ارز دولتی۴ هزارو ۲۰۰ تومانی وارد کرده و آن‌ها را در ۹۶هزار بسته نیم‌کیلویی قرار داده و نقشه سودجویی خود را رقم زده است.

پس از پایان جمع‌آوری مستندات و اعلام ماجرا به فرد متخلف، برای او گزارش تخلف گران‌فروشی ۹۶۲ میلیون تومانی تنظیم و به این واسطه ارسال پرونده به تعزیرات‌حکومتی مشهد در دستور کار قرار گرفت.

**ارسال پرونده تقلب یک واحد دیگر به تعزیرات

از سوی دیگر طبق اطلاعات واصله یکی‌دیگر از واحدهای شناخته‌شده چای در مشهد که همزمان دست به تخلفات گران‌فروشی تقلب زده بود، در مرحله اول پرونده گران‌فروشی این برند شناخته‌شده که در حدود ۴ میلیارد تومان ارزش داشت به تعزیرات حکومتی ارسال و چند روز پیش هم پرونده تقلب این واحد به میزان ۵۱ میلیون تومان پس از طی شدن مراحل مورد نیاز اداری در معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان‌رضوی به تعزیرات حکومتی ارسال شد و در مرحله رسیدگی قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.