سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که روند افزایشی و کاهشی شاخص بورس در هفته‌های اخیر در هر دو حالت غیرطبیعی بوده است.

روند افزایشی و کاهشی شاخص بورس در هفته‌های اخیر در هر دو حالت غیرطبیعی بوده است

قدس آنلاین؛ مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند رو به کاهش  شاخص بورس در هفته‌های اخیر، اظهار داشت: نوسان ذات بازار بورس است و بازار سرمایه بالا و پایین بسیار دارد اما مهم این است که باید نگاه بلندمدت به این بازار داشت.

وی با بیان اینکه متاسفانه سرمایه گذاران خرد به دنبال سود در کوتاه مدت هستند، افزود: سرمایه گذاران خرد در بازار سرمایه به محض پایین آمدن شاخص بورس با وحشت می خواهند سرمایه خود را از بازار بیرون آورند که این اقدام به ضرر آنها است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران خرد باید صبور باشند، گفت: اکنون حجم بالایی از سرمایه گذاری‌ها در بازار سرمایه، مربوط به نقدینگی های خرد مردم است که صاحبان آن به هیچ عنوان صبور نبوده و در صورت مواجه شدن با کوچکترین نوسانی قصد خروج از بازار را می‌کنند.

طغیانی با اشاره بالا و پایین آمدن شاخص بورس در چند وقت اخیر ، اظهار داشت:روند افزایشی شاخص_بورس طی چند ماه گذشته و روند رو به کاهش آن در هفته‌های اخیر در هر دو حالت غیرطبیعی است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر مسئله اصلی ایجاد وضعیت پایدار بر بازار است، افزود:درواقع نوسانات شدیدِ مقطعی از بازار باید دور شود و بازار به شرایط بنیادین خود باز گردد بدین معنا که نوسانات به جای جنبه احساسی شکل بنیادین به خود بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه تازه واردها باید به بازار بورس بلند مدت باشد، اضافه کرد: تصور رسیدن به سود ۵۰ تا ۱۰۰ در صدی در مدت کوتاه به هیچ عنوان منطقی نبوده و حتی اگر زمانی هم این اتفاق رخ دهد باز هم طبیعی نیست چرا که متوسط عایدی بازار باید با سودآوری سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور و سودآوری کارخانه‌جات نسبت مشخصی داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه بازار سرمایه هم سود دارد و زیان ، عنوان کرد: برخی بدون مطالعه و داشتن اطلاعات کافی وارد این بازار شده و آموزش خاصی هم در این زمینه ندیده‌اند که لازم است افراد پیش از ورود به بازار سرمایه در رابطه با این بازار آگاهی های کافی را به دست آورند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.