تأثیر عاشورا در خانواده در ویژه‌برنامه‌های عزاداری ایام محرم حرم مطهر رضوی تبیین می‌شود.

تبیین تأثیر عاشورا در خانواده موضوع برنامه‌های حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر روز در حرم مطهر رضوی مراسم عزاداری برگزار می‌شود تا زائران عزیز در کنار زیارت، از معارف حسینی و عزاداری بهره‌مند شوند.

مبتنی بر برنامه ارائه شده توسط معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی هر روز در ساعات مختلف در ایوان مقصوره صحن گوهرشاد، صحن جامع رضوی، صحن جمهوری اسلامی، صحن امام حسن مجتبی(ع) و صحن کوثر مراسم سخنرانی و عزاداری برپا است.

عموم مراسم‌ها با تأکید بر رعایت کامل مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تدارک دیده‌شده است و در برنامه‌های سخنرانی موضوعاتی چون تأثیر عاشورا در خانواده، عمل‌گرایی طبق قرآن، الگوی رفتاری و جوانمردی از طریقت کربلا و عاشورا تبیین می‌شود.

در این مراسم‌ها سخنرانان مطرح کشوری اعم از حجج‌اسلام و المسلمین عبدالحمید واعظ شهیدی، سید محمد رضوی نسب، سید ابوذر حسینی، جعفر اسلامی فر، اسماعیل مقری، محمدباقر فرزانه و... به سخنرانی خواهند پرداخت و مراسم عزاداری ویژه خواهران نیز هرروز صبح در مدرسه خیرات خان و میرزا جعفر دایر است.

قرائت زیارت امین‌الله، زیارت عاشورا و روضه‌خوانی از برنامه‌های هر روز بعد از نماز صبح در صحن مسجد گوهرشاد، صحن جامع رضوی و صحن جمهوری اسلامی به شمار می‌رود و در صحن‌های کوثر و غدیر از ساعت ۱۸:۳۰  برای زائران افغانستانی و عرب‌زبان مراسم عزاداری تدارک دیده‌شده است.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در روزهای آتی مراسمی همچون دهه اول ویژه دانش آموزان در صحن گوهرشاد تدارک دیده‌شده است که با حضور خطبای کشوری و مداحان نوجوان برگزار می‌شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.