معاون تربیت ‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: براساس تحقیقات انجام شده از زمان شیوع ویروس کرونا ۲۱ درصد دانش‌آموزان دچار اضافه وزن و چاقی شده‌اند که کم‌تحرکی نیز به این معضل اضافه شده است.

۲۱ درصد دانش‌آموزان خراسان رضوی  از زمان شیوع کرونا دچار اضافه وزن و چاقی شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، صفدر سلطانی  در خصوص فعالیت‌های ورزشی در مدارس اظهار کرد: در این زمینه ممنوعیت‌هایی وجود دارد. به دلیل شرایط موجود در حال حاضر مراسم آغازین، ورزش صبحگاهی و آموزش مهارت‌های جمعی و پرخطر در مدارس اجرا نمی‌شود. از آن‌جایی که ساعت درس تربیت ‌بدنی جزو ساعات رسمی مدارس محسوب می‌شود، این درس حذف نخواهد شد. به همین منظور امسال نیز مانند سال‌ گذشته که آموزش به ‌صورت اطلاعات دانشی در زمینه رشته‌های مختلف ورزشی، ایمنی و بهداشت بود، ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: معلمان با توجه به تخصص، خلاقیت و کاهش تعداد دانش‌آموزان امکان اجرای فعالیت‌های آمادگی جسمانی با حفظ رعایت فاصله دو متری و پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز مدارس را دارند. همچنین برخی از مدارس که امکانات بالایی دارند یا دانش‌آموزان می‌توانند وسایل ورزشی همچون بدمینتون و... را تهیه و در ساعات ورزش از آن استفاده کنند، می‌توانند به چنین فعالیت‌هایی بپردازند اما در این زمینه‌ اجباری وجود ندارد.

بسته تحولی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان ارائه می‌شود

معاون تربیت ‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی برگزار نخواهد شد، ادامه داد: وزارت آموزش‌وپرورش قصد دارد در حوزه تربیت بدنی و سلامت طرحی به‌ نام بسته تحولی کنترل وزن و چاقی ارائه دهد. در این بسته قد و وزن دانش‌آموزان با نرم‌افزارهای علمی محاسبه و به اولیا و دانش‌آموز اطلاع‌رسانی و سپس به آن‌ها مشاوره‌های حرکتی و تغذیه ارائه می‌شود.

وی گفت: در ادامه سال تحصیلی اگر برگزاری کلاس‌ها مجازی شود، محتواهایی برای درس تربیت‌بدنی تهیه شده که در شبکه شاد بارگزاری خواهد شد. همچنین معلمان با خلاقیت خود می‌توانند به دانش‌آموزان آموزش‌ها و فعالیت‌های ورزشی را آموزش دهند.

  واریز ۸.۵ میلیارد تومان به حساب مدارس برای تهیه مواد ضدعفونی

سلطانی در خصوص زمان ضدعفونی کلاس‌ها عنوان کرد: ضدعفونی کلاس‌ها بعد از اتمام هر شیفت باید انجام شود و تمام مدارس موظف به انجام آن هستند زیرا ۸.۵ میلیارد تومان برای تهیه مواد ضدعفونی کننده به حساب مدارس استان واریز شده است.

معاون تربیت ‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش ادامه داد: باید در نظر داشت اگر روند حضور دانش‌آموزان در مدارس ادامه داشته باشد، در تهیه مواد ضدعفونی کننده دچار کمبودهایی خواهیم شد که البته معاونت پشتیبانی آموزش‌وپرورش برای جبران کمبودها قول‌هایی به ما داده است.

آموزش‌وپرورش توان خرید تب‌سنج ندارد

سلطانی در خصوص استفاده از تب‌سنج در مدارس اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی توسط وزارت بهداشت تهیه و ابلاغ می‌شود و در این پروتکل‌ها الزامی به تهیه تب‌سنج برای مدارس بیان نشده است. البته برخی مدارس در تهیه آن پیش‌قدم شدند و حتی دستگاه‌های اتوماتیک ضدعفونی کننده دست برای مدرسه خود تهیه کرده‌اند. متاسفانه تهیه تب‌سنج بسیار پرهزینه است و آموزش‌وپرورش توان خرید آن را ندارد. بنابراین اولویت ما ضدعفونی محیط است.

سلطانی گفت: بوفه مدارس تا اطلاع ثانوی تعطیل است و دانش‌آموزان موظف هستند تغذیه خود را به صورت شخصی  به همراه داشته باشند. البته وزارت بهداشت قصد دارد که پروتکل‌های بهداشتی در این زمینه تهیه و ابلاغ کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.