سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه دستورالعمل‌های آیات نورانی قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) بهترین نسخه برای نجات از گرفتاری‌ها است، گفت: قرآن برترین نسخه نجات انسان است.

قرآن کریم برترین نسخه نجات انسان است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جعفر طباطبایی، کارشناس مذهبی در ویژه‌برنامه تبلیغی مذهبی دهه دوم ماه محرم‌الحرام در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد که به‌صورت تصویری برای زائران پخش شد، اظهار کرد: خداوند متعال با بیان راهکارهای راهبردی در قرآن کریم از بندگان می‌خواهد تا از این برکت عظیم که منشأ رسیدن به‌تمامی فیوضات الهی و خیر دنیا و آخرت است، بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه اتکا به غیر خداوند هیچ تضمینی ندارد، افزود: اگر تمام درها بسته به روی انسان باشد با اراده پروردگار همه آن درهای بسته بر روی انسان باز خواهد شد.

حجت‌الاسلام طباطبایی تصریح کرد: توجه و توکل به خدا در حالت دعا پدید می‌آید و هرچه خداشناسی قوی‌تر باشد، توکل انسان بیشتر می‌شود و هر چه ضعیف‌تر باشد، انسان به غیر خدا دل‌خوش می‌شود.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه توکل به خداوند یعنی دلی سرشار از امید و روحی پرتلاش باشد، گفت: وقتی حضرت یوسف(ع) در زندان از کس دیگری غیر خداوند کمک خواست، تنبیه شد و مدت زندان او افزایش یافت؛ اتکا به خداوند، اعتماد به خالق متعال انسان را به‌جایی می‌رساند که با تمام قوای وجودی و فکری کار کند و خداوند نیز همه‌جا کمک او باشد تا جایی که یوسف(ع) را از بردگی به عزیزی مصر می‌رساند و حضرت ابراهیم را از آتش نجات می‌دهد.

این کارشناس مذهبی گفت: وقتی ابراهیم را در منجنیق نشانده و می‌خواستند به‌سوی آتش پرتاب کنند، جبرئیل به نزدش آمد و گفت: آیا حاجتی داری؟ فرمود آری ولی به شخص تو خیر، یعنی خدای من در برآوردن حاجتم مرا کفایت می‌کند. این مسئله نشانگر آن است که اعتماد و توکل به خدا نجات‌دهنده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم، تقوا و پرهیزگاری انسان‌ها را در زندگی فردی و اجتماعی به‌عنوان راه نجات معرفی فرموده است، ابراز کرد: دستورالعمل‌هایی که در آیات نورانی قرآن و کلمات ائمه اطهار(ع) بیان شده است، بهترین و دقیق‌ترین نسخه برای نجات از گرفتاری‌ها است.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه تقوا بهترین راه رسیدن به توکل خداوند است، افزود: اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) واسطه‌هایی هستند که در نزد پروردگار از جایگاه والایی برخوردارند. لذا انسان باید به‌وسیله این گنجینه‌های الهی خود را به درگاه خداوند متعال متصل کند.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.