جانشین معاون دادستانی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم مرکز خراسان رضوی با اشاره به زمین‌های تغییر کاربری داده شده در استان گفت: آمار در سال ۹۹ با جهشی جدی مواجه بوده که شامل دوهزار و ۶۰۷ قطعه می‌باشد.

جهش جدی زمین‌های تغییر کاربری شده  خراسان رضوی در سال ۹۹

به گزارش قدس آنلاین، فرزاد بهشتی ظهر امروز در نشست خبری با موضوع شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی که در اداره کل دادگستری مشهد برگزار شد با اشاره به اینکه جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی در هشت سال اخیر بطور منظم در هر فصل، یک مرتبه برگزار شده است، گفت: در این شورا ۴ کمیته فعال وجود دارد و اکیپ‌های گشت مشترک از سازمان‌هایی نظیر میراث فرهنگی، محیط زیست و اوقاف آستان قدس رضوی حضور دارند.

جانشین معاون دادستانی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای مرکزی استان خراسان رضوی اظهار کرد: در این شورا تعداد ۱۵ هزار نفر عضو فعال در حال فعالیت می‌باشند. 

وی در ادامه تصریح کرد: در سال ۹۸ تعداد  دو هزار و ۷۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان خراسان رضوی پلمپ شده است، همچنین در سال ۹۹ نیز تعداد ۷۴۴ حلقه چاه غیرمجاز دیگر نیز توسط شورای حفظ حقوق بیت‌المال نیز پلمپ شده است.

بهشتی در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۹۸ نیز ۴۵۵ هکتار از زمین‌های اطراف حریم رودخانه، همچنین در ۵ ماهه سال ۹۹، ۲۳۹ هکتار از زمین‌های اطراف حریم رودخانه رفع تصرف شده است، گفت: تاکنون نیز تعداد ۱۴ مورد از ماشین آلات حفاری نیز توقیف شده است.

جانشین معاون دادستانی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه بیان کرد: تعداد هشت هزار و ۳۴۷ حلقه چاه در استان خراسان رضوی دارای کنتور هوشمند هستند، همچنین هزار و ۶۴۰ حلقه چاه دیگر فاقد کنتور هوشمند می‌باشند.

بهشتی در ادامه با اشاره به زمین‌های تغییر کاربری داده شده، اظهار کرد: تاکنون در سال ۹۸ تعداد  دو هزار و ۵۰۵ قطعه به میزان هزار و ۱۴۶ هکتار توسط شورای حفظ حقوق بیت‌المال قلع و قمع شده است که در مواردی با تنش و مقاومت مالکان روبرو بوده‌ایم، این آمار در سال ۹۹ با جهشی جدی مواجه بوده است که شامل  دو هزار و ۶۰۷ قطعه و ۵۴۳ هکتار می‌باشد.

وی در ادامه افزود: همچنین زمینی که مساحت آن ۱.۴ هکتار بوده است و متعلق به هلال احمر و شیرخوارگاه بوده است، پس از ۱۳ سال تصرف توسط یک مالک و بدون تشکیل حتی یا پرونده، به هلال احمر بازگردانده شد. 

جانشین معاون دادستانی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه گفت: از تیرماه سال ۹۶ به بعد سازمان‌ها و ادارات آب، برق و گاز، اعطای مجوز و حق انشعاب آب، برق و گاز موقت را به زمین‌های اطراف مشهد ندارند، در واقع اعطای حق امتیاز موقت صرفاً به زمین‌هایی که قبل از این تاریخ ساخته شده است داده می‌شود.

وی  افزود: در ارتفاعات کمربند جنوبی نیز تعداد هزار و ۲۵۰ اصله نهال کاشته شده است، این زمین‌ها و مراتع می‌توانند در آینده مردم را از سایر تفرجگاه های دیگر بی‌نیاز کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.