به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، ۱۲ عنوان کتاب صوتی را با موضوع سیره و زندگانی امام رضا(ع) در دو حوزه کودک و نوجوان و بزرگ‌سال تولید کرده است.

تولید ۱۲ عنوان کتاب صوتی با موضوع رضوی توسط به نشر

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) گفت: تغییر سبک زندگی مردم، استفاده افراد از شبکه‌های اجتماعی و شیوع گسترده ویروس کرونا سبب شد که فضای مجازی بیش‌ازپیش مورداستفاده مردم قرار بگیرد. به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) نیز با برنامه‌ریزی گسترده در سه حوزه تولید، توزیع و ترویج کتاب در عرصه فضای مجازی ورود جدی داشته و برنامه‌های فراوانی نیز در دست اقدام دارد.

 حسین سعیدی گفت: به نشر تلاش دارد با بهره‌گیری از نشر الکترونیک، تولید کتاب‌های صوتی، فروش مجازی و ترویج کتاب‌خوانی از بسترهای مختلف غیرحضوری به‌عنوان ناشری فعال در فضای مجازی شناخته شود. برنامه‌ریزی‌های به نشر برای دستیابی و ورود به حوزه نشر الکترونیک از سال قبل شروع‌شده بود که ورود کرونا به کشور به فعالیت‌های مجازی به نشر سرعت بخشید.

 

ورود به نشر به عرصه گویا سازی کتاب

وی تأکید کرد: درگذشته تنها ۴ عنوان کتاب صوتی در به نشر تولیدشده بود ولی در ماه‌های اخیر ۱۲ عنوان کتاب با موضوع رضوی و زندگی امام رضا(ع) با همکاری مؤسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی تولیدشده است.

 مدیرعامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) ادامه داد: کتاب‌های «راز آن بوی شگفت» به قلم فریبا کلهر با گویندگی سمانه هادی، «صبح روز عید» به قلم حمیدرضا شاه‌آبادی با گویندگی شهرام شکیبا، «باران دوشنبه» و «نشانه‌ها» به قلم سید عباس صحفی و ابراهیم حسن بیگی با گویندگی سید احمد هاشم‌آبادی، «ماه غریب من» به قلم مجید ملامحمدی با گویندگی سینا خدادادی ویژه کودک و نوجوانان با موضوع سیره و زندگانی امام رضا(ع) تولیدشده است.

وی تصریح کرد: کتاب «آبی‌ها» به قلم سعید تشکری با گویندگی محمد ملتجی، صادق سفید باغی، هاله صدیقیان، علی ضمیری، مهناز آسوده، «موقف» به قلم سعید تشکری با گویندگی محمد جهان پا، مصطفی جلالی، صبا صفا، رمان جذاب «دعبل و زلفا» به قلم مظفر سالاری با گویندگی حجت باغانی، مهناز آسوده، ابوالفضل اکبری، فاطمه حیدری برای مخاطب بزرگسال گویا سازی شده است.

سعیدی با اشاره به تولید ۱۷ عنوان کتاب صوتی دیگر در موضوعات امام رضا (ع)، انقلاب اسلامی و سبک زندگی اسلامی افزود: «خلوت مدیر»، «کلاغ پر»، «سنگر علاف‌ها»، «تا ابد با تو می‌مانم»، «پیرمرد و حوری»، «باد یمانی»، مجموعه شش جلدی «روزهای جنگ»، مجموعه دو جلدی «قصه‌های قشنگ ایرانی» و مجموعه چهار جلدی «یاران پیامبر» در دست اقدام است که تا سه ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم ‌اکنون نوار، یکی از بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌ ها در زمینه تولید و فروش کتاب صوتی است، گفت: مذاکره با اپلیکیشن نوار برای عرضه و فروش کتاب‌های صوتی به نشر صورت گرفته است و همچنین عرضه کتاب صوتی‌ها به مجموعه‌های مختلف آستان قدس برای استفاده دربسته‌های فرهنگی اهدایی در دستور کار است.

مدیرعامل به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) با تأکید بر اینکه انتشار کتاب‌های صوتی نقش مهمی در اعتلای فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه دارد، تصریح کرد: از کتاب‌های صوتی در هر زمان برای مطالعه می‌توان استفاده کرد. استفاده بهینه از زمان‌های غیر کارآمد و امکان انجام هم‌زمان کارها و کمک به یادگیری کودکان در مهارت خواندن کتاب از دیگر مزایای کتاب‌های صوتی است.

 وی ادامه داد: کتاب‌های گویا برای سالمندان، بیماران، ناتوانان، نابینایان، کم‌بینایان و معلولین فوق‌العاده مفید است. افرادی که به هر دلیلی از فعالیت‌های معمول محروم هستند، با گوش دادن به کتاب سخنگو، می‌توانند بخش زیادی از اوقات خود را به بهترین شکل پر کنند و از آن لذت ببرند.

 

فعالیت گسترده به نشر در فضای مجازی

مدیرعامل به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروزه نشر دیجیتال و الکترونیک با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است. به نشر نیز در این حوزه با راه‌اندازی اپلیکیشن کتاب‌خوان با ۲۴۰ عنوان کتاب در ۶ دسته موضوعی مختلف و تأسیس کتابخانه دیجیتال با نزدیک به هزار عنوان کتاب ورود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با همکاری اپلیکیشن طاقچه هم‌اکنون بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب به نشر در این سایت بارگذاری شده است.

وی با بیان اینکه هرماه به‌طور متوسط ۵۰۰ عنوان کتاب الکترونیک در طاقچه به فروش می‌رسد، گفت: تاکنون بیش از ۸ هزار کتاب الکترونیک در طاقچه فروخته‌ایم و بیش از ۴۸ هزار بار دانلود از روی محتوای به نشر در طاقچه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط فعلی جامعه، کتاب‌های صوتی و الکترونیک با اقبال بیشتر مردم مواجه شود که به نشر نیز سعی کرده فعالیت در حوزه نشر دیجیتال و تولید کتاب‌های صوتی، کتاب ویدئو و کتاب‌های تعاملی را به‌صورت جدی دنبال کند.

 

کرونا و تاثیر آن بر صنعت چاپ

 وی با بیان اینکه کرونا و وضعیت اقتصادی جامعه تأثیر جدی بر صنعت نشر گذاشته و موجب کاهش کتاب در سبد خرید خانوار شده است، تأکید کرد: بسته بودن فروشگاه‌های کتاب و کاهش تعداد زائران که سبب شده فروشگاه‌های به نشر میزبان تعداد کمتری از مخاطبان باشد تأثیری منفی بر فروش آثار گذاشته است؛ اما این مجموعه سعی کرده با ورود جدی به فضای مجازی و فروش اینترنتی کتاب تا حدی این مشکل را کمتر کند.

مدیرعامل به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) ادامه داد: از طرفی به دلیل بالا رفتن هزینه‌های چاپ کتاب ازجمله بالا رفتن قیمت مواد اولیه، کاغذ، خدمات چاپخانه و... هزینه کتاب‌های چاپی بالا رفته که سبب شده ما با رشد دو یا سه برابری هزینه چاپ کتاب در سال‌های اخیر مواجه شده و ناگزیر به افزایش قیمت در کتاب باشیم؛ اما سعی کردیم با کاهش میزان سود کتاب‌های چاپی و تولید کتاب‌های صوتی و الکترونیک خدمات خوبی را به مخاطبان ارائه کنیم.

سعیدی با اشاره به اینکه در سال جاری فروش اینترنتی کتاب به نشر در حوزه فضای مجازی ۴۰۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته است، افزود: البته این رقم نسبت به میزان فروش فیزیکی کم است اما درخور توجه است. سعی می‌کنیم با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه فروش به سمت فروش اینترنتی برویم.

وی یادآور شد: ارتقای سایت فروش به نشر، راه‌اندازی سامانه فروش تلفنی، فروش آثار به نشر از طریق پیامک، شبکه‌های اجتماعی بله و اینستاگرام و همکاری با مراکز پخش کتاب در مشهد و سایر استان‌ها و شهرستان‌های کشور ازجمله اهداف پیش روی به نشر در ماه‌های آینده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.