«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در پارلمان این کشور درباره مخالفت دولت با قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی ایران و همچنین توسل واشنگتن به مکانیسم ماشه اظهارنظر کرد.

دومینیک راب: بدهی انگلیس به ایران موضوعی جدا از زندانیان دوتابعیتی است

قدس آنلاین: «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در نشست پارلمان این کشور درباره مکانیسم ماشه، پرونده محکومان امنیتی دوتابعیتی در ایران و بدهی لندن به تهران در رابطه با خریدهای تسلیحاتی قبل از انقلاب اسلامی ایران صحبت کرد.

بنا بر گزارش «لارنس نورمن» خبرنگار وال استریت ژورنال، وزیر خارجه انگلیس در پارلمان این کشور درباره عدم همراهی لندن به واشنگتن در جلسه رای گیری شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی ایران و توسل آمریکا به مکانیسم ماشه، بدهی‌های انگلیس به ایران صحبت و همچنین ادعاهایی علیه مواضع منطقه‌ای ایران در حمایت از گروه‌های مقاومت مطرح کرد.

دومینیک راب در بخشی از سخنان امروز خود در پارلمان انگلیس به اتهام‌زنی درباره روابط ایران با گروه‌های مقاومت منطقه پرداخت و مدعی شد: «ایران در حال کار با حماس و حزب‌الله به عنوان نیروهای نیابتی خود است و این منبعی برای تنش و بی‌ثباتی است».

وزیر خارجه انگلیس درباره بازداشت و محاکمه اتباع دوتابعیتی در ایران اظهارنظر کرد و درباره موضوع بدهی‌های چند دهه‌ای لندن به تهران هم حرف زد.

به گفته راب، او تاکنون درباره دو تابعیتی‌های بازداشت شده و زندانی در ایران با محمد جواد ظریف وزیر خارجه این کشور صحبت کرده است.

وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد، بدهی «۴۰۰ میلیون پوندی» این کشور به تهران در پرونده مربوط به خریدهای تسلیحاتی قبل از انقلاب اسلامی ایران را «یک موضوع جدا» از موضوع زندانیان دو تابعیتی است.

اظهارات وزیر خارجه انگلیس در حالی مطرح شده که «جرمی هانت» وزیر  خارجه پیشین این کشور گفته بود، دولت انگلیس باید طبق رأی دادگاه این کشور، بدهی‌هایش نسبت به ایران را تسویه کند.

نازنین زاغری به اتهام جاسوسی از سوی دادگاه انقلاب به ۱۰ سال زندان محکوم شده است. ایران شهروندان دوتابعیتی را به رسمیت نمی‌شناسد و همه آنها را شهروندان ایرانی تلقی می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.