معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی گفت: سهمیه استان در آزمون استخدامی سال جاری پس از انتشار دفترچه این آزمون مشخص خواهد شد.

 جذب ۱۰۵نفر در استانداری خراسان رضوی/تعیین  سهمیه خراسان رضوی در  آزمون استخدامی سال جاری

کوکب موسوی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: برای شهرستان های جدید خراسان رضوی اجازه اضافه کردن هیچ گونه ساختاری برای نیروی انسانی داده نشده است.

وی تصریح کرد: از این رو هردستگاه اجرایی باید از ساختار موجود خود برای تامین نیروی انسانی و فعالیت در این شهرستان ها استفاده کند. مثلا استانداری برای تامین نیروی انسانی در پست های فرمانداری ها و همچنین بخشداری هایی که در این شهرستان ها ایجاد می شود باید با استفاده از ساختار موجود استانداری،  افرادی را از سایر شهرستان ها که اولویت با شهرستان مادری که شهرستان جدید از آن جدا شده  و سپس شهرستان های  مجاور است بکارگیری کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع  خراسان رضوی افزود: از آن جا که دولت مکلف است در  پایان برنامه ششم توسعه ۱۵درصد از ساختار موجود خود را کاهش دهد، از این رو با ایجاد شهرستان های جدید تشکیلات و ساختاری به نظام اداری استان افزوده نمی شود.

موسوی ادامه داد: اولویت بکارگیری نیروی انسانی در شهرستان های جدید با افرادی است که در این مناطق در حال حاضر  مشغول به فعالیت هستند و اولویت های بعدی نیز با شهرستان های مجاور و نزدیک به این شهرستان ها به جهت سهولت در تردد و رفت و آمد می باشد.

وی با بیان اینکه  مجوز جدیدی برای جذب نیرو در این شهرستان ها داده نشده است، اظهار کرد: زمان دقیقی برای انتشار دفترچه و ثبت نام در آزمون استخدامی در دستگاه های اجرایی در سال جاری اعلام نشده است ، به طوری که معاون رئیس جهمور و رئیس  سازمان امور اداری و استخدامی قبلا اعلام کرده بودند که پس از برگزاری کنکور سراسری دفترچه این آزمون منتشر خواهد شد که تاکنون به تعویق افتاده است.

موسوی در باره سهمیه خراسان رضوی از آزمون استخدامی امسال نیز گفت: دستگاه ها و وزارتخانه ها براساس نیاز به نیروی انسانی  که در مناطق مختلف  استان دارند برای جذب به سازمان امور اداری و استخدامی اعلام   می کنند و این سازمان نیز پس از تعیین و تصویب بودجه مورد نیاز برای جذب افراد جدید ، سهمیه هر دستگاه برای استان های مختلف را تعیین و در دفترچه ثبت می کند،  از این رو تنها پس از انتشار دفترچه آزمون می توان به صورت متمرکزسهمیه استان در این مرحله را مشخص کرد.

وی با اشاره به اینکه  تنها اطلاعی که در حال حاضر در دسترس است مجوز استخدام ۱۰۵نفر در استانداری خراسان رضوی داده شده است ، افزود: برمبنای گفته های سازمان امور اداری و استخدامی در این آزمون ۴۵هزار نفر در سراسر کشور استخدام خواهند شد که از این تعداد ۳۲ هزار نفر در آموزش و پرورش، ۷هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی و ۶هزار نفر نیز در دستگاه های اجرایی  جذب خواهند شد.     

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.