کرج- مردم و مسئولان استان البرز اگرچه مانند سایر استان‌های دیگر با موضوع بازگشایی مدارس درگیر هستند اما در این استان به‌واسطه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برای انتخاب سومین نماینده البرز روز جمعه ۲۱ شهریورماه با شور و حال دیگری روبروست.

آمادگی البرز برای برپایی دومین مانور سیاسی

قدس آنلاین-گروه استان ها: به گزارش خبرنگار قدس؛انتخابات در  دور دوم قوانین خودش را دارد به طور مثال در مرحله دوم دیگر رسیدن تعداد آراء به ۲۰ درصد شرکت کنندگان لحاظ نیست و هر نامزدی که بیشترین رای را بیاورد به خانه ملت راه پیدا می‌کند.

هم چنین در این دوره انتخابات تمرکز بر روی فضای مجازی است و هرگونه تبلیغاتی باید از کانال  رسانه‌ها صورت گیرد و اگر شما در زمره واجدان شرایط برای شرکت در  این دوره انتخابات هستید برای حضور در شعبه همراه داشتن ماسک و خودکار شخصی الزامی است.

کرسی مجلس

استان البرز که صاحب سه کرسی نمایندگی مجلس در ساختمان بهارستان است، در مرحله اول یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  با رقابت ۱۱۵ نامزد انتخاباتی، دو نماینده خود را با آراء مردمی شناخت.

در حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد که سهم دو کرسی نمایندگی مجلس را دارد به دلیل رقابت نزدیک‌بین نامزدها انتخاب دومین نماینده این حوزه انتخابیه به مرحله دوم رسید لذا بر این اساس و طبق ابلاغ وزارت کشور، شهرهای مشابه کرج حالا قرار است تا روز جمعه ۲۱ شهریورماه انتخابات مرحله دوم خود را برگزار کنند.

کرونا و رای گیری

اگرچه انتخابات مجلس شورای اسلامی سال گذشته هم‌زمان با همین شیوع ویروس کرونا همراه بود و سعی شد تا تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود اما به هر مقدار بسیاری از روی دهندگان هنوز بیم آن رادارند که انتخابات در استان البرز به انتشار بیشتر این ویروس در جمعه پیش رو دامن نزد.

در همین حال فرماندار ویژه کرج از توزیع ۳۵ هزار ماسک در حوزه انتخابیه کرج شامل شهرستان‌های اشتهارد، فردیس و کرج  برای دور دوم انتخابات خبر داد و به خبرنگار ما گفت: ۹۰۸ شعبه اخذ روی برای برگزاری دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج پیش‌بینی‌شده است.

غفور قاسم پور بابیان اینکه دور دوم انتخابات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، ادامه داد: به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، الزام درج اثرانگشت با استامپ در شعب اخذ رأی برداشته‌شده و عوامل اجرایی و رأی‌دهندگان باید خودکار شخصی در شعب اخذ رأی آراء خود را ثبت و به صندوق واریز کنند.

وی اطمینان خاطر داد با تمهیداتی که اندیشیده شده است بدون هیچ دغدغه‌ای مردم پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر می‌شوند.

احراز هویت الکترونیکی

فرماندار کرج هم چنین توضیح داد: از مجموع شعب اخذ رأی در نظر گرفته‌شده برای دور دوم انتخابات ۷۰۴ شعبه در کرج و آسارا ،۱۵۶ شعبه در فردیس و ۴۸ شعبه در اشتهارد فعال خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه شعب اخذ رأی در حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد مجهز به دستگاه احراز هویت الکترونیکی شده‌اند، گفت: با احراز هویت الکترونیکی سلامت و دقت انتخابات به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند و از آرای تکراری، رأی دادن با شناسنامه‌های جعلی و افراد فوت‌شده  جلوگیری می‌شود.

مزدوری در قالب تبلیغات

ازآنجاکه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی این استان در دور دوم به دلیل ممنوعیت چاپ و الصاق پوستر ممنوع بوده و می‌بایست تبلیغات تنها از طریق فضای مجازی دنبال شود لذا در این هفته تعریف و تمجدید از نامزدها  البته سوژه تخریب و تعریف نیز بسیار بالاگرفته تا آنجا که حالا پای دادستانی را نیز به میان کشیده است!

تخریب برخی از نمایندگان با اخبار جعلی  و هم‌چنین ورود برخی افراد برای خریداری رأی موجب شد تا دادستان کرج از تمهیدات خاص و رصد فضای مجازی و همین‌طور حقیقی برای پیشگیری از تخلفات احتمالی پا پیش بگذارد.

در همین راستا حسن مددی اعلام کرد: برای  تسریع در رسیدگی به پرونده‌های احتمالی، شعب اول و بیست و دوم بازپرسی به این موضوع اختصاص‌یافته و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به تعداد پرونده‌های ارجاعی به این دو شعبه گفت: تاکنون دو پرونده به این شعب ارجاع شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از رصد دقیق فضای مجازی خبر داد و افزود: متأسفانه در این فضا عده‌ای مزدور فعال‌شده‌اند و با گرفتن مبالغی، له یا علیه نامزدها قلم‌زده و فعالیت می‌کنند.

وی از استقرار نمایندگان ویژه دادستانی در برخی شعب که اطلاعاتی در خصوص احتمال خریدوفروش رأی در آن‌ها دریافت شده خبر داد و متذکر شد: با توجه به اختصاص شعب ویژه و تقویت نظارت‌ها، قطعاً با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد خواهد شد.

دادستان کرج با تأکید بر ضرورت  مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو اظهار کرد: مردم انقلابی البرز در انتخابات‌های متعدد بامتانت و همدلی انتخابات پرشوری را رقم‌زده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در انتخابات میان‌دوره‌ای پیش رونیز مشارکت قابل قبولی داشته باشیم تا از بین دو نامزد راه‌یافته به مرحله دوم، دومین منتخب حوزه انتخابیه کرج ، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی برگزیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.