احتمالاً تا کنون اسم کالیفرنیا را زیاد شنیده‌اید؛ ثروتمندترین ایالت آمریکا که ۹۰۰ مایل خط ساحلی دارد. این ایالت در شرق و در کناره اقیانوس آرام قرار گرفته؛ شهرک هالیوود در این ایالت ساخته شده؛ در نزدیکی لس‌آنجلس. قطعاً اسامی هالیوود و لس‌آنجلس را هم زیاد شنیده‌اید.

نامزدهای کاخ سفید بی‌خبر از کالیفرنیا

قدس آنلاین:  احتمالاً تا کنون اسم کالیفرنیا را زیاد شنیده‌اید؛ ثروتمندترین ایالت آمریکا که ۹۰۰ مایل خط ساحلی دارد. این ایالت در شرق و در کناره اقیانوس آرام قرار گرفته؛ شهرک هالیوود در این ایالت ساخته شده؛ در نزدیکی لس‌آنجلس. قطعاً اسامی هالیوود و لس‌آنجلس را هم زیاد شنیده‌اید. همان‌جایی که صنعت فیلم‌سازی جهان را اداره می‌کند. اسم سان‌فرانسیسکو با آن پل طلایی معروفش هم بارها به گوشتان خورده است؛ همان پلی که پس از مجسمه آزادی در بیشتر فیلم‌های هالیوودی دیده می‌شود و تقریباً نماد آمریکاست. سواحل شلوغ و مختلط، جنگل‌های سرسبز، کوه‌های زیبا، آسمان آبی و صدها تصویر دیگری که برایمان ایالات متحده را تداعی می‌کند همه در این ایالت ضبط و فیلم‌برداری شده‌اند. اما همه این تصاویر را بگذارید کنار. اگر همین الان در جست‌وجوگر گوشی‌تان عبارت California را وارد کنید به‌جای آن همه تصاویر زیبا، تصویر آتش‌سوزی گسترده این ایالت بالا می‌آید. حتی در توییتر هم همین داستان جاری است. حالا دیگر کلمه کالیفرنیا با کلمه آتش‌سوزی عجین شده است. این آتش‌سوزی با عناوین مختلفی از جمله «آتش بلوط»، «آتش کریک» و «آتش دره» در رسانه‌های اجتماعی شناخته شده است.

آتش‌سوزی جنگل‌ها در کالیفرنیا در طول سال جاری بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی این ایالت را خاکستر کرده است. این در حالی است که تنها ۳ درصد از شعله‌های آتش عصر روز دوشنبه مهار شدند و مقام‌های محلی از استقرار هواپیماهای نظامی برای مهار شعله‌های آتش خبر دادند. آتش‌سوزی‌های جنوب شرقی لس‌آنجلس نیز که بر اثر استفاده از وسایل آتش‌بازی بر افروخته شده‌اند تنها ۷ درصدشان مهار شده است. به گزارش سی‌ان‌ان، اطفای این حریق دیگر از عهده هیچ‌کسی ساخته نیست و امید مقام‌های این ایالت به تغییرات آب‌وهوایی است.

سی‌ان‌ان در همین گزارش تعداد آتش‌سوزی‌های سال جاری میلادی در این ایالت را ۴۰ هزار و ۸۸۳ مورد اعلام کرده و گفته است: این تعداد تاکنون ۴ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۵۸  هکتار از اراضی و جنگل‌های کالیفرنیا را خاکستر کرده است. این مقدار بیش از ۴۵ برابر مساحت شهری مثل پاریس است. این در حالی‌است که به قول یکی از مقامات محلی کالیفرنیا، این ایالت هنوز به آتش‌سوزی‌های اکتبر و نوامبر وارد نشده است.

باوجود این حجم از خرابی در ایالت ثروتمند کالیفرنیا و دامنه‌دار بودن آن، دو نامزد اصلی انتخابات آمریکا که مدعی ورود به کاخ سفید هستند، همچنان به دعوای سیاسی خود مشغول‌اند و هنوز حتی یک توییت هم درباره آتش‌سوزی نزده‌اند، چه برسد به تصمیمی برای اطفای حریق.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.