در لا به‌لای اخبار پرحاشیه استقلال که منجر به ناکامی مدیران این باشگاه در ثبت قرارداد بازیکنان جدیدشان برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا شد، هواداران بابت غیبت احتمالی ۶ ستاره تیم به دلیل پایان مدت قراردادشان با استقلال در رقابت‌های مرحله گروهی لیگ برتر نگران بودند.

ستاره‌های استقلال طبق قرارداد باید در آسیا بازی کنند

قدس آنلاین: مدیران باشگاه استقلال مدعی بودند بازیکنانی که قراردادشان به پایان رسیده باید برابر مفاد قرارداد خود در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند اما کارشناسان و مدیر برنامه این بازیکنان مدعی بودند این اتفاق خلاف مقررات است و باشگاه استقلال نمی‌تواند آن‌ها را وادار به بازی در رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا کند، به همین دلیل چالش حقوقی میان بازیکنان و باشگاه بالا گرفت، در این میان هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با قدس اعلام کرد اگر قرارداد بازیکنان برای یک فصل فوتبالی تنظیم شده باشد استقلال قادر به استفاده از بازیکنانش نیست اما مسئولان باشگاه استقلال مدعی بودند این اتفاق رخ خواهد داد.

*برگ برنده استقلال

استعلام رسمی احمد سعادتمند از فدراسیون فوتبال سبب شد کارگروه نقل و انتقالات با بررسی دقیق موضوع را بررسی کند که در نهایت با پاسخ رسمی فدراسیون فوتبال خیال استقلالی‌ها از بابت همراهی ۶ بازیکنی که قراردادشان به اتمام رسیده تا حدود زیادی جمع شد.

پاسخ فدراسیون به این شرح بود:۶ بازیکنی که قراردادشان به پایان رسیده است موظفند در چهار بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند.

محمودزاده با تأیید این خبر به خبرنگار قدس گفت: پس از استعلام رسمی باشگاه استقلال و درخواست سعادتمند موضوع را بررسی کردیم و متوجه شدیم یک کلمه در قرارداد بازیکنان لحاظ شده که این کلمه حکم برگ برنده را برای استقلالی‌ها داشت از این رو چون واژه «گسترش بازی‌ها» در قرارداد لحاظ شده ۶ بازیکنی که قراردادشان به اتمام رسیده قانوناً موظفند استقلال را در این مرحله همراهی کنند.

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت: بازیکنان و مدیر برنامه‌های رسمی آن‌ها در جریان باشند چون این قرارداد به امضای آن‌ها رسیده به هیچ عنوان نمی‌توانند خلف وعده کنند و هرگونه عدم تعهد و پایبندی به مفاد قرارداد و در صورت بروز تخلف محرومیت‌هایی بین چهار تا ۶ ماه برای بازیکن در نظر گرفته خواهد شد.

 رئیس کمیته نقل و انتقالات در ادامه گفت: به هر دلیلی این ۶ بازیکن در تمرینات استقلال غیبت کنند مبنی بر اینکه قراردادشان به اتمام رسیده باشگاه استقلال می‌تواند از آن‌ها شکایت کند که این شکایت در کمیته تعیین وضعیت رسیدگی خواهد شد و محرومیت‌هایی برای بازیکنان در پی خواهد شد.

وی در پایان گفت: شاید این شائبه برای برخی به وجود بیاید که چرا فدراسیون به این پرونده ورود کرده است باید توضیح دهیم، ما بر اساس درخواست رسمی باشگاه استقلال به این ماجرا ورود کردیم و از آنجا که استقلال یکی از نمایندگان ایران در آسیا به حساب می‌آید از این رو پاسخ استعلام را رسمی به باشگاه استقلال اعلام کردیم.

در همین رابطه مسئول کمیته برگزاری مسابقات و رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای به خبرنگار ما گفت: برابر قانون هر آنچه میان بازیکن و باشگاه منعقد شده باشد و طرفین آن را پذیرفته و امضا کردند ملاک فیفا خواهد بود، از این رو حق اعتراض برای بازیکن وجود ندارد و باید بازیکن به مفاد قراردادش پایبند باشد.

بر این اساس بازیکن استقلال باید قید سایر پیشنهادهای پیش رو را بزنند و برای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.