نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه «پدافند رسانه‌ای»، اولویت اول قرارگاه رسانه‌ای باشد، گفت: هر فعالیت فرهنگی پشت سر رسانه مؤثر است، امروز در جریان رسانه که صف مقدم فرهنگ هست، وجود دو مسئله «پدافند» و «احساس ضرورت پدافند» را کم داریم.

«پدافند رسانه‌ای» اولویت اول قرارگاه رسانه‌ای باشد/ رسانه، تجارت‌خانه نیست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با اعضای قرارگاه رسانه‌ای خراسان رضوی، اظهار کرد: آنچه در این ایام برای ما قابل توجه هست، موضع و شخصیت خاص رسانه‌ای انقلاب کربلاست که در قالب جریان اسارت محقق شده است.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی با بیان اینکه ایام بحرانی اسارت همین ایام است و قهرمان عرصه رسانه‌ای انقلاب کربلا نیز وجود اقدس زینب کبری هست، ادامه داد: موقعیت‌های بهره‌برداری از فعالیت‌های رسانه‌ای حضرت زینب (سلام الله علیها) برای همه شما بزرگواران، بهترین الگو و اسوه هست، این‌که رسانه بخواهد در یک وضع آرام جامعه و فراهم بودن همه امکانات و وسایل فعالیت خود را داشته باشد، قهرمانی رسانه نیست، قهرمانی رسانه به این است که با نبود امکانات و فقدان همه موقعیت‌ها بتواند جو شکن بشود و کاملا تمام وضعیت موجود و سوژه‌های رسانه‌ای را در اختیار خود مصادره کند.

وی بیان کرد: وقتی وجود اقدس حضرت زینب وارد کوفه شدند، همه آنچه دم دروازه کوفه اتفاق افتاد، عوامل و مانع اعمال یک کار رسانه‌ای بود، از آن طرف دشمن سعی می‌کرد با سلسله فعالیت‌ها و عملیات روانی، روحیه اهل بیت(علیه السلام) را کاملا سرکوب کند و از طرف دیگر وضعیت ملتهب جامعه کوفه وجود داشت، در چنین فضایی، ایشان سخنرانی کردند که دشمن را سرکوب و مستأصل کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به اقدامات رسانه‌ای صورت گرفته توسط حضرت زینب (سلام‌الله علیها) اشاره کرد و گفت: حضرت زینب اولأ فضا را برای حرف زدن آرام کردند، همان آغاز صحبت یک حمله کلامی کردند «یا اهل الکوفه، یا اهل الختل و الغدر» و فضا آرام شد، گاهی حرکت را باید با شدت آغاز کرد، همیشه نمی‌شود به نرمی و آرامی صحبت کرد، این کار سبب شد تا دشمن همان ابتدا نتواند کاری انجام دهد.

در جنگ فرهنگی و رسانه‌ای هستیم

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «امام جمعه هر شهر، فرمانده قرارگاه فرهنگی آن شهر است»، فرمودند علت اینکه کلمه قرارگاه را برای کار فرهنگی استفاده کردند در حالی که لفظی نظامی است، این است که در جنگ فرهنگی و رسانه‌ای هستیم و اگر از نظر فرهنگی در این جنگ پیروز نشویم، شکست خورده‌ایم.

وی با تأکید بر این‌که مسئله پدافند بر مسئله تک مقدم است، اضافه کرد: پدافند باید همیشه در میدان جنگ در مقابل تهاجم جبهه دشمن کار کند و اگر پدافند ما فعال و کاری بود، در تکی که می‌زنیم جلو می‌رویم.

«پدافند رسانه‌ای»، اولویت اول قرارگاه رسانه‌ای باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: هر فعالیت فرهنگی پشت سر رسانه مؤثر است، امروز در جریان رسانه که صف مقدم فرهنگ هست، وجود دو مسئله «پدافند» و «احساس ضرورت پدافند» را کم داریم، اگر این قرارگاه واقعأ قرارگاه رسانه هست و این اصطلاح را انتخاب کردید، باید شرایط نظامی (جنگ فرهنگی و رسانه‌ای) به ماهیت رسانه بدهید و در میدان جنگ، پدافند مقدم است.

آیت‌الله علم‌الهدی به نکات بیان شده مدیران رسانه‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: همه شما عزیزان اشاره کردید که مسئله اهمیت مشهد در برابر رسانه‌ها و فعالیت‌های دشمن یک واقعیت است و علت آن، وجود شهر مشهد در رأس توجه و گرایش تمام شیعیان جهان است.

چرا مشهد هدف عملیات رسانه‌ای دشمن است؟

وی افزود: طبق آمار سال ۹۷، ۴ میلیون زائر خارجی به مشهد آمده است، شهری که بیش از ۳۰ میلیون نفر از خارج استان به آن رفت و آمد دارد، نقطه تحول تمام وضعیت اجتماعی کشور است، به همین دلیل، مشهد مورد توجه همه قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر این شهر نقطه تمرکز فعالیت‌های انقلابی و دینی شد، طبیعی است دشمن را سرکوب می‌کند، اگر بنا شد برنامه‌های انقلابی و دینی قوی شد، دیگر در مقابل اثرگذاری این شهر نسبت به تمام مسئله فرهنگی کشور، دشمن نمی‌تواند جلودار قضیه باشد از این رو باید این جریان را سرکوب کنند.

مراقب باشیم سوژه عملیات روانی دشمن نشویم

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به تخریب خود در رسانه‌های دشمن، گفت: یک آقایی می‌گفت شما بیش از همه در کشور مورد اهانت، تهاجم و توهین رسانه‌ها هستید، گفتم مسئله بنده نیستم، مشهد است، یک وقتی هم خود آقا فرمودند علت اینکه شما این همه مورد تهاجم هستید، به خاطر جایگاه شما در مشهد است.

وی یادآور شد: این‌که به سراغ حاشیه شهر، مشکلات استان و شهر رفتید، بسیار خوب است، اما این کار دوم شما است، کار اول شما این است که در مقابل دشمن پدافند داشته باشید.

آیت‌الله علم‌الهدی نسبت به گرفتار شدن در عملیات روانی دشمن هشدار داد و بیان کرد: متأسفانه گاهی این‌طور است که قبل از این که دشمن بخواهد دیگران را سوژه عملیات روانی کند، خودمان سوژه عملیات روانی دشمن می‌شویم، می‌گوییم این حرف را نزنیم و این حرکت را نکنیم که سوژه عملیات دشمن نشود، این خواست دشمن است، دشمن می‌خواهد ما را ساکت کند.

رسانه، تجارت‌خانه نیست

امام جمعه مشهد با تأکید بر این‌که «رسانه، تجارت‌خانه نیست»، تصریح کرد: بعضی رسانه‌ها می‌گویند ما باید مخاطب خودمان را داشته باشیم و آنان را حفظ کنیم، رسانه که تجارت خانه نیست، شما در برابر خدا، دین و انقلاب مسؤول هستید، در مقابل یک موقعیت مهم در کشور که باید موضع بگیرید و حرکت کنید، ژستی به خود می‌گیرید و می‌شوید تماشاچی!

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: تکلیف الهی، جنگیدن و مبارزه کردن برای خداست، حال برای این که شخصیت رسانه‌ای خود را حفظ کنیم و بگوییم چون مردم روی فلان قضیه موضع دارند، چیزی نگوییم، بخواهیم این تکلیف را زیر پا بگذاریم و در مقام اجرای وظیفه دفاعی خودمان، به چنین مسائلی توجه نکنیم، درست نیست.

برای خدا به مردم خدمت کنید نه با شعار مردم علیه آنان!

وی با بیان این‌که با شعار «مردم» وارد می‌شوند اما برای مردم کاری نمی‌کنند، یادآور شد: اگر به خاطر خدا به سراغ مردم رفتیم، کار می‌کنیم و این کار مؤثر است، هرکس بخواهد نماینده و رئیس جمهور شود، اول از مردم دم می‌زند و کاری که انجام نمی‌دهد، کار برای مردم است!

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: هرکس به خاطر خدا به مردم رسیده، به مردم خدمت کرده اما هرکس از مردم دم زد، در مقابل مردم قرار گرفت همانطور که نقطه جدایی ما از مجاهدین خلق نیز همین نکته بود، گفتند «به نام خدا و به نام خلق قهرمان ایران»، خلق ایران را کنار خدا آوردند، شهید بهشتی اینجا فرمود «آنان مشرکند».

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه معنای ولایی بودن و به ولایت چشم داشتن، آنجایی است که گرایش احساسی ما یک اقتضا دارد و تبعیت از ولایت اقتضای دیگر، ادامه داد: ما هرچقدر نسبت به ائمه و ولایت توجه داشته باشیم، از شخص حضرت آقا ولایی‌تر نیستیم، ولایی بودن در این زمان یعنی وقتی ایشان می‌گویند هرچه ستاد کرونا بگوید، باید اجرا شود، یعنی حرم، زیارت، مسجد و هیأت ما باید مطابق دستور ستاد کرونا باشد.

مراقب شخصیت‌سازی رسانه‌ها باشید

وی همچنین به شخصیت‌سازی رسانه‌ها و مطرح کردن چهره‌های جدید اشاره کرد و متذکر شد: رسانه‌های ما شخصیت‌ساز هستند، اگر می‌خواهیم چهره‌سازی کنیم، به عواقب چهره‌سازی توجه کنیم، در هر زمینه می‌خواهیم چهره‌سازی کنیم باید توجه کنیم که آیا این فرد در سطح چهره شدن هست یا نه.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.