جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی به کاروان حامل معاون اول ریس جمهور این کشور را محکوم کرد.

ایران حمله تروریستی به کاروان حامل معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان را محکوم کرد

قدس آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه حمله تروریستی صبح امروز علیه کاروان حامل معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان را محکوم کرد. 

 سعید خطیب زاده این سوء قصد را با توجه به در پیش بودن آغاز گفت‌وگوهای بین الافغانی، اقدامی  از سوی دشمنان صلح و ثبات در افغانستان  دانست.

سفارت ایران در کابل هم با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت این اقدام اعلام کرد: خنثی کردن اهداف این رفتار جنایتکارانه، مستلزم هشیاری نیروهای سیاسی افغانستان و اعضای جامعه بین‌المللی است.
حمله تروریستی صبح امروز علیه کاروان حامل جناب آقای امرالله صالح معاون اول محترم رئیس‌جمهوری افغانستان، اقدامی وحشیانه و ناجوانمردانه از سوی دشمنان صلح و ثبات در این کشور است و به نظر می‌رسد آنان اهداف شوم و نیات خطرناکی را برای آینده افغانستان به ویژه در آستانه آغاز مذاکرات صلح بین‌الافغانی در سر می‌پرورانند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، این رفتار جنایتکارانه را به شدت تقبییح و محکوم کرده و بر این باور است که نیروهای سیاسی افغانستان و اعضای جامعه بین‌المللی باید با هشیاری و وحدت بیش از پیش، اهداف خبیثانه دشمنان گفت‌وگو و دستیابی به راه‌حل‌های عادلانه و فراگیر از طرق مسالمت‌آمیز را خنثی نمایند.

صبح امروز حمله تروریستی به کاروان خودروهای معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان در کابل تعدادی کشته و زخمی به‌جا گذاشت اما  «امرالله صالح» از این حمله جان سالم به در برد و آسیبی ندید.

«طارق آرین» سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که در این حمله بیش از ۱۰ غیرنظامی کشته شده و ۱۵ نفر از جمله شماری از محافظان صالح زخمی شدند.

ولی هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به‌عهده نگرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.