۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد خبر: 719495

چند روزی می شود که مشاهدات عینی مردم در سطح شهر تهران حاکی از آن است که تعدادی از مغازه‌داران طی چند روز گذشته محموله بستنی جدیدی دریافت نکرده‌اند همین مسئله به شایعاتی در رابطه با کمبود بستنی دامن زده است؛ موضوعی که رئیس اتاق اصناف و رئیس صنف بستنی آن را تکذیب کردند.

مشکل جدید تهرانی‌ها: کمبود بستنی!

قدس آنلاین؛ چند روزی می شود که مشاهدات عینی مردم در سطح شهر تهران حاکی از آن است که تعدادی از مغازه‌داران طی چند روز گذشته محموله بستنی جدیدی دریافت نکرده اند.

در حالی که پیگیری‌ها از تولیدکنندگان بستنی حاکی از آن است که برخی مشکلات در خط تولید برخی تولیدکنندگان موجبات کمبود مقطعی بستنی را فراهم آورده است اما به گفته برخی کارشناسان کمبود و گرانی احتمالی روغن جامد و کره دلیل اصلی کمبود بستنی است.

کمبود کره علت اصلی کاهش تولید بستنی؟

در این رابطه «سعید درخشانی»  رئیس اتحادیه سوپر مارکت‌ها در گفت‌وگو با قدس آنلاین با اشاره به کمبود روغن جامد در بازار گفت: قیمت کره پس از یک هفته عدم عرضه، از دو روز گذشته حدود ۹۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته درخشانی، قیمت کره ۱۰۰ گرمی از ۴۵۰۰ تومان به ۸ هزار تومان و کره ۵۰ گرمی از ۲۳۰۰ تومن به ۴۱۰۰ تومان افزایش یافته است و اینکه مجوزی برای افزایش قیمت گرفته شده یا خیر نیز اطلاعاتی ندارم ولی به هر حال این گرانی‌ها وجود دارد.

وی در رابطه با اینکه در برخی فروشگاه‌ها فروش کره به صورت چند قالب محدود بوده است هم گفت: احتمالا این فروشگاه ها کره به قیمت قبل عرضه میکردند و به همین دلیل این اتفاق رخ داده است وگرنه در حال حاضر کره با قیمت جدید فراوان است و توزیع شده است.

گرانی مواد اولیه مشکل اصلی تولید بستنی است/ بستنی گران نمی‌شود

«اسکندر آزموده» رئیس اتحادیه صنف بستنی آبمیوه و کافی شاپ تهران در گفت‌وگو با قدس آنلاین گفت: در رابطه با تولید بستنی باید بگویم که ما کمبودی در این زمینه نداریم اما مشکل اصلی که در تولید بستنی با آن مواجه هستیم گرانی شدید مواد اولیه تولید بستنی ازجمله شکر و روغن جامد است.

آزموده افزایش دوباره قیمت بستنی را محتمل ندانست و گفت از آنجایی که بستنی یک کالای تفننی محسوب می‌شود اگر قیمت آن را از یک محدوده‌ای بالاتر ببریم دیگر خریداری نخواهیم داشت؛ فعلا مجبوریم که با این گرانی مواد  اولیه کنار بیاییم و دست به عصا راه برویم تا ببینیم چه پیش خواهد آمد.

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران نیز در گفت‌وگو با قدس آنلاین در این رابطه تصریح کرد: در رابطه با بستنی گزارش کمبود دریافت نکرده‌ایم؛ پیش از این تولیدکنندگان بستنی به واسطه گرانی قیمت شکر قیمت بستنی را افزایش داده‌اند اما در رابطه با کمبود بستنی گزارشی مبنی بر کمبود این کالا به دست ما نرسیده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.