مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی پاسخگویی درباره آمار خانه های خالی در استان را به معاونش محول کرد و او نیز در این باره هیچ گونه اطلاعی در اختیار نداشت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی پاسخ نمی دهد /معاون اطلاعات ندارد

به گزارش قدس آنلاین با اینکه از تصویب قانون مالیات برخانه های خالی چندین سال می گذرد اماهنوز هیچ آماری از این واحدهای مسکونی خالی در خراسان رضوی وجود ندارد. برای اینکه از کم و کیف این ماجرا و چرایی آن  اطلاع بیشتری کسب کنیم به سراغ مدیرکل راه و شهرسازی استان که اصالتا سمنانی و غیربومی است رفتیم.

وی در گفتگو با خبرنگار ما به محض شنیدن این سوال پاسخگویی به آن را به تاریخی بعد موکول کرد و سپس در پیگیری های بعدی نیز با ارائه مواردی نظیر وقت نداشتن ، پاسخ به این سوال را به معاون مسکن راه و شهرسازی استان محول کرد.

اما رضا ناصری که به گفته خودش تنها یک ماه از تصدی  این پست توسط وی می گذرد در پاسخ به این سوال اظهار کرد: هیچ گونه آماری در مورد خانه های خالی در خراسان رضوی وجود ندارد.  

وی ادامه داد: این موضوع را از وزارت مسکن و شهرسازی نیز پیگیری کرده ایم و آنها نیز آماری به صورت تفکیک شده برای استان در اختیار نداشتند، از طرفی علی رغم مکاتبات متعدد با دستگاه های مختلف در این باره  اما تاکنون سرانجام و نتیجه ای در بر نداشته است.  

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود:  از طرفی من هنوز یک ماه است در این مسئولیت قرار دارم و اجازه بدهید مدتی بگذرد تا بتوانم در این زمینه اقدام خاصی انجام دهم.

ناصری در پاسخ به سوال دیگری در مورد پروژه مسکن مهر استان نیز گفت: با دعوت از پیمانکاران، مشکلات آنها در زمینه های مختلف در حال بررسی است و برای حل این مسائل نیز مکاتباتی با دستگاه ها و وزارت خانه های مختلف انجام شده است به طوری که  اگر اتفاق خاصی رخ ندهد انتظار می رود بهمن ماه سال جاری این پروژه در خراسان رضوی به طور کامل به بهره برداری برسد.

وی افزود: سهمیه استان در پروژه مسکن مهر در مجموع ۱۲۰هزار و ۶۰۰واحد بوده  است که تاکنون ۱۰۱هزار و ۷۵۳واحد آن به بهره برداری رسیده است و ۱۰هزار و ۳۸۷واحد نیز فاقد متقاضی هستند و ۸هزار و ۴۶۰واحد  نیز دارای متقاضی و در حال ساخت می باشند  که  تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهند رسید.  

معاون مسکن راه و شهرسازی خراسان رضوی درباره ساخت یک شهرک مسکونی جدید در اطراف مشهد نیز گفت:  چنین موضوعی صحت ندارد و در حال حاضر برای این موضوع برنامه خاصی نیز مطرح نشده است.    

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.