رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان این که سال گذشته یک هزار کیلومتر خط ریلی در کشور بهره برداری شد، گفت: نزدیک به یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه آهن تا پایان امسال به خط ریلی کشور افزوده می شود.

نوبخت: قریب دو هزار کیلومتر خط ریلی تا پایان سال در کشور بهره برداری می شود

به گزارش قدس آنلاین؛ محمدباقر نوبخت غروب چهارشنبه در مراسم افتتاح قطار زندگی در مسیر رشت- مشهد اظهار داشت: از سال ۹۲ تاکنون ؛ حدود ۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور احداث شده که از خدمات قابل توجه دولت است.

وی با بیان اینکه این قطار ظرف ۶ ماه آینده توقفش در بندر انزلی و کاسپین خواهد بود ، تصریح کرد: تمام کشورهای حاشیه خزر می توانند از این مسیر ریلی بارشان را به خلیج فارس برسانند به عبارتی در این شرایط سخت تحریم خزر به خلیج فارس وصل می شود.

وی سیاست دولت را همزمان توسعه ناوگان ریلی و دنبال کردن سیاست توازن درست و عادلانه در کشور عنوان و خاطرنشان کرد : در حدود یک سال گذشته نه تنها استان گیلان بلکه بسیاری از شهرهای کشور به شبکه سراسری ریلی وصل شده اند.

معاون رئیس‌جمهور، افتتاح خطوط ریلی در کرمانشاه قبل از راه‌اندازی قطار در ارومیه و بهره‌برداری از خط راه آهن در مسیر همدان را در راستای تحقق سیاست توسعه متوازن ریلی دولت خواند و اظهار داشت: کارهای دولت در اینجا تمام نشده و هم‌اکنون عملیات ریل گذاری در مسیر سنندج و یا رستم‌آباد به سمت تبریز در حال انجام است.

وی تصریح کرد: این اقدامات به سرعت توسط مسئولان راه و شهرسازی در حال پیگیری بوده به طوری‌که مسیر بزرگ ریلی از بندر چابهار نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر به سمت زاهدان در حال اجراست.

نوبخت همچنین با اشاره به دو خطه کردن راه‌آهن به سمت زنجان، و یزد به سمت اقلید تصریح کرد: سراسر ایران به یک کارگاه ریلی تبدیل شده است و تا دهه فجر امسال پروژه ریلی زاهدان به خارک و چابهار به ایرانشهر به پایان رسیده و با اتمام عملیات اجرایی آن‌ها در همین دولت مناطق مورد نظر به هم اتصال پیدا می‌کنند.

وی با قدردانی از مسئولان راه آهن اظهار داشت: از زمان راه‌اندازی مسیر ریلی قزوین به رشت عملیات احداث و تکمیل راه‌آهن را دنبال کردند به طوری‌که امروز در عرض ۳ و نیم ساعت از تهران به رشت رسیدیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور کوتاه شدن مسیر ریلی قزوین به رشت و تلاش‌های مسئولان راه آهن در این زمینه را قابل ستایش خواند و ابراز داشت: علاوه بر این‌؛ برای رفاه حال مسافران قطار ۵ ستاره رشت به مشهد راه‌اندازی شد که از امکانات رفاهی مناسبی برای زائران حرم امام رضا(ع) برخوردار است.

وی با اشاره به حرکت قطار رشت به تهران که موجب تسهیل در کارهای اداری مردم در پایتخت می‌شود افزود: ایجاد چنین امکانات رفاهی همواره از اهداف دولت است و این تنها یک بخش و یک نمونه از تلاش‌های دولت بوده زیرا قبل از اینکه قطار گیلان راه‌اندازی شود شاهد راه‌اندازی مسیر ریلی در ارومیه بودیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در شبکه ریلی و زیرساخت‌های کشور به وقوع پیوسته که موجب توسعه و پیشرفت استان‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا چند ماه دیگر از طریق ریلی، منطقه خلیج فارس به دریای خزر اتصال پیدا می‌کند این اقدامات را از جمله کارهای بزرگ دولت آن هم در شرایط سخت تحریمی دانست و تصریح کرد: ما در این هشت سال در اکثر اوقات در تحریم‌های سخت و بی‌سابقه بودیم که از بابت آن فشارهای سختی هم به مردم کشورمان وارد آمد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ، تلاش برای گذر از تحریم‌های دشمن و متوقف نشدن چرخ توسعه در سراسر کشور را هدف مسئولان خواند و عنوان کرد: در عرصه‌های مختلف نظیر پروژه‌های راه آهن، طرح‌های بیمارستانی و مدارس کارهای عمرانی خوبی در کشور در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.