در چرایی افزایش برخی از آسیب ها در یک منطقه یا استان، سریعاً یک علت کلیشه ای که همان عامل اقتصادی است، را مطرح می کنند اما در صورتی که آمارها را تحلیل و به صورت تطبیقی بررسی کنند، روشن می شود که عوامل دیگری هم دخیل هستند.

رحمانی‌فضلی: افزایش برخی از آسیب‌ها فقط به علت کلیشه‌ای اقتصاد نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور در این نشست با اشاره به اهمیت مسائل منطقه ای و لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های منطقهای برای تقویت استان‌های همجوار، گفت: استانهای یک منطقه می توانند باهم مسائل را پیگیری کنند و در موضوعات مشترک از توان و ظرفیتهای همدیگر استفاده کنند.

وزیر کشور در ادامه به نقش و جایگاه استانداران در استانها اشاره کرد و گفت: استاندار باید نگاه جامع و کلی و قدرت هماهنگی نهایی داشته باشد چراکه هرکدام از موضوعات متولی خاص خود را دارند. متولی باید پیگیر امور باشد و درصورتی که امور محقق نمی شود استاندار باید به وزیر و دولت اطلاع دهد. ضمناً معاونین استاندار هم می‌توانند در این امور متناسب با حوزه تخصصی خود نقش آفرین باشند.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به اینکه گاهی در تحلیل‌ها، مسائل جامع و همه جانبه دیده نمیشود، گفت: البته در عمل با موضوعات و شرایطی مواجه میشویم که خود را به ما تحمیل می کند اما نباید بپذیریم و اگر موضوعات را کلی و جامع ببینیم میتواند راهگشا باشد.

وزیر کشور در همین راستا به تشریح چند مثال پرداخت و گفت: در چرایی افزایش برخی از آسیب ها در یک منطقه یا استان، سریعاً یک علت کلیشه ای که همان عامل اقتصادی است، را مطرح می کنند اما در صورتی که آمارها را تحلیل و به صورت تطبیقی بررسی کنند، روشن می شود که عوامل دیگری هم دخیل هستند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تهیه طرح جامع منطقه ای اشاره و عنوان کرد: طرح آمایش گرچه آماده شده است اما عملیاتی و اجرایی نیست و زمان زیادی هم از اجرای مطالعات آن سپری شده است. لذا استانهای هر منطقه می‌توانند یک طرح جامع میان مدت تهیه کنند به نحوی که با ظرفیت‌های موجود در استانها و مزیت های هر استان، مشکلات سایر استانهای منطقه را حل کند و به صورت مکمل موجب پیشرفت همه جانبه استانهای منطقه شود. همچنین مسائل زیست محیطی، مسئله تقسیم آب و یا سایر مشکلات را از این طریق می توانید حل کنید. وی همچنین بر لزوم تقسیم کار منطقه ای تاکید کرد.

رئیس شورای امنیت کشور ضمن مرور شرایط امنیتی استان های این منطقه، با اشاره به اینکه اصلی ترین کارکرد دولت تأمین امنیت است، تصریح کرد: موضوعاتی مرزی مانند قاچاق، مشکلات بازارچه های مرزی و دیگر مسائل این عرضه، با حضور استانداران مرزی شرق و غرب کشور در کمیته های شورای امنیت بررسی و تصمیم گیری شود.

وی ضمن یادآوری در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و با اشاره به تلاش ارادههای استکباری برای ایجاد مشکلات در داخل کشور تا قبل از انتخابات آمریکا، خواستار توجه دقیق سطوح مختلف مدیریت سیاسی در استان ها برای هماهنگی همه امور و صیانت از آرامش مردم و ثبات جامعه شد.

رحمانی فضلی در پایان اهداف دولت در یکسال باقیمانده را از منظر مأموریت های وزارت کشور، تامین و صیانت از امنیت، آرامش، وحدت، انسجام، هماهنگی میان بخش ها و در نهایت رفع مشکلات مردم اعلام کرد.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.