۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 719578

مسئول تیم پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد سومین قطب پیوند کبد پس از دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز و تهران است.

مشهد سومین قطب پیوند کبد در کشور است

به گزارش قدس آنلاین، محسن علی‌اکبریان مسئول تیم پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در زمان بحران کرونا اکثر پیوندها متوقف شده و پیوند کبد جزو معدود پیوندهایی بوده که به صورت محدود انجام می‌شود.
او افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵ مورد پیوند کبد در بیمارستان منتصریه مشهد انجام شده و بیماران دریافت‌کننده این عضو کلیدی بدن هم در گروه‌های مختلف سنی بودند؛ در این بازه زمانی کوچکترین فرد دریافت‌کننده ۵ ساله و بزرگترین فرد دریافت‌کننده ۷۳ ساله بوده است.

مسئول تیم پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۶۰ مورد مرگ مغزی تأیید شده داشته‌ایم که از این تعداد تنها ۸ مورد توانستند اهدای عضو داشته باشند و ۵۳ نفر دیگر هم دارای بیماری کرونا و بیماری‌های زمینه‌ای بودند که امکان پیوند وجود نداشت، زیرا اعضای بدن فرد دهنده برای فرد گیرنده نه تنها مؤثر نبوده، بلکه احتمال خطر و آسیب هم وجود داشت و به‌همین دلیل اعضای بدن این نوع متوفیان به بیماران نیازمند پیوند نمی‌شود.
اکبریان با اشاره به اینکه در مشهد بیشترین میزان پیوند کبد کشور را پس از شیراز و تهران داریم، بیان کرد: هم‌اکنون به عنوان سومین قطب پیوند کبد کشور مطرح هستیم، در گذشته مجبور به اعزام بیمار پیوند کبد به شیراز بودیم، اما اکنون نه تنها بیمار اعزامی نداریم، بلکه حتی بیماران دیگر شهرها و استان‌ها را هم پذیرش می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.