رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی گفت: افراد دارای علائم سرماخوردگی و بیماری، نباید فعالیت ورزشی داشته و در فعالیت‌های گروهی حضور داشته باشند.

افراد دارای نشانه‌های سرماخوردگی از ورزش خودداری کنند

به گزارش قدس آنلاین، رضا گلدوزیان رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی گفت: با شیوع ویروس کرونا، خانواده‌ها از ترس درگیر شدن با این ویروس از حضور خود و فرزندانشان در باشگاه‌های ورزشی و فعالیت‌های گروهی خودداری می‌کنند.
او افزود: البته این اقدام در شرایط شیوع کرونا اقدام پذیرفته شده است، اما نباید به طور کلی فعالیت‌های ورزشی را تعطیل کرد و نرفتن به باشگاه‌های ورزشی نباید به منزله توقف ورزش و فعالیت‌های بدنی باشد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی ادامه داد: ورزش در فضای باز با رعایت فاصله ۲ تا سه متری تهدیدی از نظر شیوع کرونا به دنبال ندارد و خانواده‌ها می‌توانند با خاطر آسوده شرایط ورزش در محیط باز و حتی حیات منزل مسکونی خود را فراهم کنند.
گلدوزیان بیان کرد: همچنین انجام ورزش‌هایی از جمله کوهپیمایی، پیاده‌روی، دوچرخه سواری و ورزش‌های همگانی با رعایت فاصله و دستورهای بهداشتی توصیه می‌شود و خانواده‌ها بدون دغدغه می‌توانند فعالیت بدنی داشته باشند.
او تصریح کرد: همچنین خانواده‌ها به راحتی می‌توانند با فراهم کردن دمبل، طناب و کش ورزشی و ارتباط مجازی با یک مربی، در محیط خانه خود فضای باشگاهی ایجاد کرده و فعالیت‌های ورزشی را در خانه انجام دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.