رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تایباد گفت: شیوع ویروس کرونا و نگرانی خانواده‌ها از فرستادن فرزندانشان با وسایل نقلیه عمومی در سال تحصیلی جدید سرویس مدارس را با ۵۰ درصد کاهش نسبت به سال گذشته در همین زمان مواجه کرده است.

کرونا عامل کاهش ۵۰ درصدی سرویس‌دهی مدارس در تایباد

به گزارش قدس آنلاین، علی تقی‌زاده مطرح کرد: امسال تا کنون ۳۰ دستگاه برای سرویس‌دهی دانش‌آموزان از طریق سامانه ثبت‌نام کرده و همزمان با بازگشایی مدارس مشغول به فعالیت در سطح شهر شده‌اند.

وی با اشاره به نگرانی خانواده‌ها نسبت به استفاده از سرویس عمومی، افزود: امسال شرایط تحصیلی در صورتی اتفاق افتاده که هنوز شیوع ویروس کرونا تمام نشده و اکثر والدین به دلیل ترس از تجمع ترجیح می‌دهند فرزندان خود را با وسیله شخصی به مدرسه ببرند این امر با اینکه بار ترافیکی زیادی را تحمیل می‌کند، اما در وضعیت حساس کنونی نمی‌توان از این اقدام ممانعت کرد.

تقی‌زاده اظهار کرد: فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه عمومی برای سرویس‌دهی مدارس و ممانعت از تردد خودروهای شخصی به منظور جلوگیری از شلوغی مقابل درب مدارس و بالا رفتن ترافیک در ساعات آغاز و پایان مدارس تا حدودی طی سال‌های گذشته بین والدین نهادینه شده بود، اما در سال جاری شیوع کرونا در کنار ضررهای اقتصادی که به حوزه تاکسیرانی وارد کرده این مقوله را نیز با هرج و مرج ترافیکی مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۲ دستگاه تاکسی عمومی جابه‌جایی مسافران درون شهری را بر عهده دارند و همچنین ۳۳۰ دستگاه خودروی مسافربری سامان‌دهی شده‌ در محور گمرک دوغارون فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تایباد گفت: علاوه بر این ۵۰۰ دستگاه خودرو در ۳۰ واحد صنفی آژانس مسافربری با مجوز رسمی مشغول فعالیت هستند و ناظران این مجموعه روند فعالیت‌ها را به صورت مستمر بازدید کرده و با هر گونه تخلفی در این حوزه مطابق قانون برخورد خواهد شد.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.