مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: وجود مزیت‌های خاص اقتصادی برای سرمایه‌گذاران کشور افغانستان در استان شامل زبان و فرهنگ مشترک و همسایگی و همجواری موجب حضور ویژه سرمایه‌گذاران کشور افغانستان در استان خراسان رضوی شده، به گونه‌ای که ۷۰ درصد سرمایه‌گذاران استان از این کشور هستند.

۷۰ درصد سرمایه‌گذاران خراسان رضوی از کشور افغانستان هستند

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیررحیمی در نشست هم‌اندیشی سرمایه‌گذاران خارجی جدید استان با حضور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران وافغانستان، مدیر اجرایی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان و جمعی از سرمایه‌گذاران جدید از کشور افغانستان که در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، اظهار کرد: در راستای تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری، پنجره واحد فیزیکی بهبود فضای کسب و کار در محل ساختمان شماره ۲ اتاق بازرگانی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: با راه‌اندازه پنجره واحد فیزیکی بهبود فضای کسب و کار، مراحل صدور مجوزها که در گذشته میانگین ۷۵ روزی در کشور داشت، در سه روز انجام می‌شود. در این مرکز شرکتی در مدت زمان کمتر از یک ساعت نیز به ثبت رسیده است.

امیررحیمی با بیان اینکه شرایط اقتصادی استان خراسان رضوی برای سرمایه‌گذاران کشور افغانستان خاص است، عنوان کرد: وجود مزیت‌های خاص اقتصادی برای سرمایه‌گذاران کشور افغانستان در این استان شامل زبان و فرهنگ مشترک و همسایگی و همجواری موجب حضور ویژه سرمایه‌گذاران کشور افغانستان در استان خراسان رضوی شده، به گونه‌ای که ۷۰ درصد سرمایه‌گذاران استان از این کشور هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی بیان کرد: حضور گسترده سرمایه‌گذاران افغانستانی در کسب رتبه برتر استان در تعداد طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی کشور تاثیر به سزایی داشته است.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل چنین جلساتی تصریح کرد: در این جلسات مشکلات و مسائل سرمایه‌گذاران به صورت خاص شناسایی می‌شود که تاکنون تعداد زیادی از مشکلات سرمایه‌گذاران در چنین جلساتی شناسایی و به تهران ارسال شده که در نهایت در قالب قانون و مصوبه کشوری موجب رفع بسیاری از مشکلات سرمایه‌گذاران در کل کشور شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی پیشنهاداتی را در خصوص تشکیل صندوق مشترک ارزی و تشکل ویژه سرمایه‌گذاران کشور افغانستان، اطلاع‌رسانی مزایای مراجعه به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری برای سایر سرمایه‌گذاران و... ارائه داد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی، در این جلسه سرمایه‌گذاران جدید کشور افغانستان نیز مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند که مدیر اجرایی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان راهکارهای لازم برای رفع آن‌ها را بیان نمود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.