شهرکرد- رئیس قوه قضائیه عصر روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اجرای عدالت و مبارزه با فساد، عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری از پتانسیل گردشگری و کشاورزی برخوردار است و لذا باید کاستی‌ها را شناخت و با راهکاری مناسب در جهت رفع آن‌ها پیش رفت.

مشکلات چهار محال و بختیاری با حضور رئیس قوه قضائیه بررسی شد

به گزارش قدس آنلاین؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه برای مقابله و حل مشکلات ایجاد شده ویروس منحوس کرونا همه مسئولین با تمامی ظرفیت کشور پای کار آمده‎اند، اظهار کرد: بحث عدالت یکی از موضوعات مهمی است که همواره مردم به آن تاکید دارند.

وی با بیان اینکه محوری‌ترین موردی که عدالت در آن موج میزند عدالت اداری است، بیان کرد: در بحث جذب، گزینش و به کارگیری نیرو باید عدالت به کار گرفته شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره بر اینکه اگر نظارت بر مدیریت کشور باشد آسیبی پیش نخواهد آمد، گفت: ابتکار در عمل مدیریت استان می‎تواند بسیاری از گره ها را باز و مشکلات استان را حل کند.

وی با بیان اینکه انتقال آب اگر از استانی قرار باشد انجام پذیرد باید بر اساس نیازها که بررسی شده است باشد، بیان کرد: توزیع عادلانه آب بسیار مهم است و کسی مخالف انتقال آب برای شرب نیست.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه، تونل‌های حفر شده همچون بهشت آباد قابل بررسی است، اظهار کرد: تصمیمات توسط شورای عالی آب باید عادلانه باشد و برای بررسی این موارد مسئولین استان چهارمحال و بختیاری نیز حضور داشته باشند.

رئیسی به مشکلات کارگران اخراج شده توسط یکی از کارخانه های استان اشاره کرد و گفت: این صحیح نیست که یک واحد تولیدی، کارخانه تعدادی از نیروهای خود را اخراج و نیروی جدید به کارگیری کند.

وی به کشتارگاه جونقان اشاره کرد و افزود: در بحث خصوصی سازی باید نظارت ها به صورت مستمر انجام پذیرد تا مانع بوجود آمدن مشکلات گردد.

سید ابراهیم رئیسی هم چنین با تاکید بر ضرورت تشکیل کارگروه مشترک برای حل مشکل آب روستای سرخون، گفت: از وزیر نیرو درخوست می‌کنم، نشت نفت در منابع آبی سرخون را مورد بررسی قرار دهند و به سرعت رفع کنند.

شرق تا غرب استان زیر حفر تونل

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری عصر روز پنجشنبه  در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه، وضع آب کشور باید مشخص گردد و از لابی‎گری و استفاده از قدرت و زور مقابله شود، اظهار کرد: برای آباد سازی یک استان نباید استانی دیگر نابود شود.

حجت الاسلام امام قلی جعفری با تاکید بر اینکه برای انتقال آب باید حق آبه استان مبدا پرداخت شود، بیان کرد: از شرق تا غرب استان چهارمحال و بختیاری زیر حفر تونل است که این تونل ها استان چهارمحال ئ بختیاری را به نابودی خواهند کشاند.

وی بابیان اینکه، ۴۵۰ هزار نفر از مردم استان آب شرب ندارند، خاطرنشان کرد: بسیاری از روستاها و شهرک های صنعتی استان چهارمحال و بختیاری با تانکر آب رسانی می‏شود.

این مقام مسئول، افزود: تونل غیر قانونی گلاب به طول ۲۷ کیلومتر زده شد، که نه تنها این تونل تخریب نگردید بلکه تونل دیگری به نام بهشت آباد نیز به صورت غیر قانونی در حال ساخت می‏‌باشد.

مردم به دنبال عدالت هستند

نماینده ولی فقیه در این نشست با اشاره به نشت لوله انتقال نفت به منابع آبی سرخون، اظهار کرد: مردم انتظار بسیاری ندارند  و تنها به دنبال عدالت هستند و امیدوارند که این مشکل بعد از مدت‎ها رفع گردد و زندگیشان به روال عادی بازگردد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به مشکللات این استان عنوان کرد: آب، معیشت و گازرسانی از جمله مهم ترین مشکلات مردم این استان است که باید با همت مسئولین مرتفع گردد.

وی با بیان اینکه در برخی استان های همجوار زیادخواهی در بحث آب وجود دارد، تصریح کرد: طرح انتقال آب بن- بروجن که مشکل آب شرب بسیاری از مردم استان را رفع خواهد کرد در چهار دولت بوده و متاسفانه همچنان تکمیل نگردیده است.

این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: استان باید از بن بست ها رهانیده شود تا با استفاده از ظرفیت ها و امکانات مالی و برنامه محور استان چهارمحال و بختیاری به سمت توسعه حرکت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.