دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از صبح امروز ‌جمعه در ۳۱۰۰ ‌شعبه آغاز شد.

آغاز دور دوم انتخابات مجلس یازدهم در ۳۱۰۰ شعبه / تدابیر شدید پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای / زمان رای‌گیری ۱۰ ساعت است

قدس آنلاین: انتخابات سراسری مجلس یازدهم در اسفند ماه پارسال برگزار و مدت‌ها قبل از آن فرایندهای انتخاباتی از ثبت‌نام تا بررسی صلاحیت داوطلبان و رای‌گیری در 208 حوزه انتخابیه برای تعیین 290 نماینده طی شد و پس از شمارش آرا مشخص شد که 279 نماینده از مجموع 290 نماینده حائز اکثریت آرا شده‌اند و به مجلس راه یافتند و 11 نماینده دیگر برای تکمیل ترکیب نهایی مجلس باقی ماندند که برای تعیین تکلیف این 11 نماینده باقیمانده قرار شد 29 فروردین امسال دور دوم انتخابات برگزار شود، اما به دلیل همزمانی با شیوع ویروس کرونا و ابتلای برخی از هموطنان به این بیماری، ‌انتخابات ‌برای حفظ سلامت مردم به تعویق افتاد و ‌به 21 شهریور موکول شد.

‌حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان در استان اصفهان، حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان و دره شهر در استان ایلام، حوزه‌های انتخابیه بیجار، زنجان و طارم استان زنجان، حوزه های انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو و همچنین کرمانشاه استان کرمانشاه، حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان استان گلستان، حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس استان البرز، حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون استان خوزستان و حوزه انتخابیه میانه استان آذربایجان شرقی به دور دوم کشیده شده بود که اخیراً به دلیل رد صلاحیت یکی از نامزدها در حوزه انتخابیه میانه، انتخابات در این حوزه برگزار نخواهد شد و در خرداد 1400 همراه با انتخابات میان‌دوره‌ای برگزار خواهد شد.

طبق هر انتخابات مدت زمان رای‌گیری 10 ساعت است که از 8 صبح امروز ‌ آغاز ‌و تا 18 عصر ادامه دارد و اگر نیاز به تمدید باشد تمدید خواهد شد و همه شعب اخذ رای که حدود 3100 شعبه است ‌ضدعفونی شده و ‌از همه عوامل‌ که ‌به عنوان نماینده فرماندار، ناظر و  نیروهای انتظامی همکاری می‌کنند، خواسته شده به استفاده از دستکش و ماسک خود را مجهز کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

‌به منظور رعایت فاصله اجتماعی ورودی شعبه‌ها ‌خط‌کشی شده تا مردم با فاصله و در جایگاه مشخص مستقر شوند و ستاد انتخابات از ‌مردم خواسته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سر صندوق ها حاضر شوند و رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند چون ممکن است زمان اخذ رای تمدید نشود.

آغاز دومین مرحله انتخابات مجلس ‌در حوزه انتخابیه جنوب ایلام

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام از آغاز دومین مرحله انتخابات یازدهمین دوره مجلس از نخستین دقایق بامداد امروز خبر داد و گفت: استقبال مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های حوزه جنوبی و حضور در پای صندوق‌های رای بی نظیر است.

محمد نوذری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام؛ از آغاز دومین مرحله انتخابات یازدهمین ‌دوره مجلس شورای اسلامی از نخستین دقایق بامداد امروز خبر ‌و اظهار داشت:  استقبال مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های حوزه جنوبی استان ایلام و حضور در پای صندوق‌های رای بی نظیر است.

رئیس ستاد انتخابات دومین مرحله مجلس شورای اسلامی در استان ایلام؛ گفت: جنب و جوش مردم شهرستان‌های"دهلران"، "آبدانان"، "دره‌شهر" و "بدره" برای حضور در مراکز اخذ رای و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک که به صورت صد درصدی رعایت می‌شود، نشانی از اولویت شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور در سرنوشت خود و حوزه انتخابیه در امور سیاسی است.

وی به اعزام بازرسان ناظر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به مراکز اخذ رای در 4 شهرستان مرتبط با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: نظارت بهداشتی  در 207 شعبه اخذ رای شامل 143 شعبه ثابت و 64 شعبه سیاربرای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس در حوزه جنوبی استان ایلام اعمال و در حال انجام است.

نوذری یادآور شد؛ در این مرحله از انتخابات تکلیف سومین نماینده استان ایلام برای تکمیل پازل نمایندگان که در مجموع سه نفر هستند به فرجام می‌رسد.

زنگ آغاز رقابت متفاوت‌تر از دوره‌های قبل در حوزه انتخابیه بیجار به‌صدا درآمد

زنگ آغاز دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیجار همزمان با کشور به‌صدا درآمد تا تکلیف نمایندگان مردم در خانه ملت مشخص شود.

در دوم اسفندماه 98 هم‌زمان با اولین مرحله انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی 58 درصد واجدین شرایط شرکت داشته و دو کرسی حوزه انتخابیه بیجار تعیین تکلیف شدند.از میان 37 هزار و 284 رأی در حوزه انتخابیه بیجار، «حمدالله کریمی؛ نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی» با 6847 رأی و علیرضا زندیان با 5837 رأی از حوزه انتخابیه بیجار به دور دوم انتخابات مجلس یازدهم کشیده شدند.

در این دوره که ویروس کرونا شیوع یافته، رأی‌دهندگان ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله استفاده از ماسک و خودکار شخصی هستند و تمهیدات ویژه‌ای نظیر ضدعفونی شعب، برگزاری انتخابات در محیط‌های باز اندیشیده شده و روند انتخابات به صورت متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته برگزار می‌شود.

رقابت 2 نامزد برای انتخاب هفتمین نماینده گلستان‌

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی از صبح امروز در غرب استان گلستان همزمان با 10 حوزه انتخابیه دیگر آغاز شد. حوزه انتخابیه غرب استان شامل شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان است.انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 9 استان برای 11 حوزه انتخابیه که شامل 24 شهرستان است به صورت همزمان امروز برگزار می‌شود. قرار است مردم غرب گلستان، تکلیف هفتمین و آخرین کرسی نمایندگی استان در مجلس یازدهم را امروز مشخص کنند.

پس از گذشت حدود 7 ماه از مرحله نخست انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که 5 حوزه انتخابی نمایندگان خود را شناختند، در حوزه غرب گلستان که شامل شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، گمیشان و بندرترکمن می‌شود با توجه به اینکه نامردها 20درصد آرا را کسب نکردند امروز مرحله دوم انتخابات بین 2 نامزد این حوزه برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان در این‎باره با بیان اینکه برای انتخابات امروز  244 حوزه انتخابی و صندوق رای برای حضور مردم حاضر شده است اظهار داشت: این تعداد صندوق رای برای حدود 198 هزار نفر واجدین شرایط رای  در این شهرستان‌ها آماده شده است.

آغاز اخذ رای در دو حوزه انتخابیه لنجان و سمیرم

اخذ رای از ساعت 8 صبح فرآیند انتخابات در دو حوزه انتخابیه لنجان و سمیرم آغاز شده وفقط کسانی که شناسنامه آنها سفید و یا در مرحله اول رای دادند مجاز به رای دادن هستند.

علی اصغر رفیعی‌نژاد صبح امروز با آغاز مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم در دو شهرستان سمیرم و لنجان اظهار داشت: اخذ رای از ساعت 8 صبح فرآیند انتخابات در دو حوزه انتخابیه لنجان و سمیرم آغاز شده که در لنجان 139 شعبه و در سمیرم 65 شعبه فعال است و انتخابات تا ساعت 6 بعدظهر ادامه داد.

وی در خصوص شرایط افراد شرکت‌کننده در انتخابات، گفت: فقط کسانی که در مرحله اول در این دو حوزه رای دادند و یا کسانی که شناسنامه آنها سفید است و در مرحله اول رای ندادند، مجاز به رای دادن هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان خاطر نشان کرد: تمام تلاش خود را انجام دادیم که مسائل بهداشتی و سلامت مردم دراولویت قرار گیرد و فضاهای باز برای رای‌گیری انتخاب شده است، اما توصیه می‌کنیم که مردم در ساعات اولویه به پای صندوق‌های رای بیایند و حتما با ماسک باشند.

وی یادآور شد: از بردن اطفال تا حد ممکن خودداری کنند و خودکار شخصی نیز به همراه داشته باشند، همچنین به همراه داشتن شناسنامه و شماره کد ملی الزامی است.

آغاز انتخابات دور دوم مجلس در 908 شعب اخذ رای در کرج ‌

رای گیری در 908 شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد آغاز شد.طبق اعلام ستاد انتخابات کشور افرادی که دارای 18 سال تمام هستند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.360 بازرس، سربازرس و بازرس ویژه نظارت بر نحوه اجرای انتخابات در کرج، فردیس و اشتهارد را بر عهده دارند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان رای گیری از 8 صبح آغاز و تا 6 بعداز ظهر ادامه دارد که به دلیل شیوع بیماری کرونا احتمال تمدید آن کم است.بنا به تاکید مسئولین بهداشت و درمان مردم برای رای دادن زمان را مدیریت کنند و رای دهی را به زمان پایانی رای گیری موکول نکنند.همچنین بیان شده رای دهندگان حتما با ماسک بوده و خودکار شخصی همراه داشته باشند و از آوردن کودکان خودداری کنند.

رأی‌گیری در دو حوزه انتخابیه استان کرمانشاه آغاز شد

همزمان با 10 حوزه انتخابیه دیگر رأی گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه و حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب و دالاهو برای تعیین دو نماینده باقیمانده استان جهت یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی براساس رعایت دستورات بهداشتی آغاز شد.

به گفته فضل‌اله رنجبر فرماندار شهرستان کرمانشاه تعداد 600 شعبه اخذ رأی برای مرحله دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه در نظر گرفته شده که 439 شعبه ثابت به حوزه شهری و تعداد 14 صندوق به صورت سیار در مراکز نظامی، بیمارستان‌ها، شهرک‌های صنعتی و برخی از شهرک‌های حاشیه‌نشین اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 10هزار نفر از عوامل اجرایی از جمله نماینده فرماندار، بازرسان ویژه و دیگران در این دوره از انتخابات مشغول به فعالیت هستند بیان کرد: ساعت شروع اخذ رأی از 8 صبح آغاز و براساس قانون انتخابات به مدت 10 ساعت طول خواهد کشید و تمدید ساعت رأی‌گیری بر عهده وزارت کشور است.

به گفته جهانبخش حیدری فرماندار شهرستان اسلام‌آباد غرب انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در دو شهرستان اسلام‌آباد غرب و دالاهو در 183 شعبه برگزار می‌شود که 128 شعبه اخذ رأی در شهرستان اسلام‌آباد غرب و 58 شعبه در شهرستان دالاهو برای رأی گیری از واجدان شرایط مهیا شده است.

آغاز دور دوم انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه غرب استان گلستان

همزمان با 10 حوزه دیگر انتخابات در کشور مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان آغاز شد و مردم شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان خود را برای انتخاب نماینده اصلح مهیا کردند.از ساعت 8 صبح امروز زنگ آغاز مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان به صدا درآمد.

در این مرحله 244شعبه اخذ رای در یک حوزه انتخابیه و در چهار شهرستان غرب استان مستقر شده تا به مدت 10ساعت رای مردم را اخذ کنند.براساس اعلام ستاد انتخابات استان گلستان 198هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در این حوزه هستند و 3 هزار و 66 نفر عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی، بازرسی در برگزاری هر چه بهتر مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان همکاری دارند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.