شرکت مایکروسافت مدعی شدهکرهای ایران، روسیه و چین به افراد و سازمان‌های درگیر در انتخابات آمریکا حمله کرده اند.

ادعای مایکروسافت: هکرهای ایران، روسیه و چین به انتخابات آمریکا حمله کرده اند

به نقل از سی ان ان، شرکت مایکروسافت روز پنجشنبه مدعی شد هکرهای روسیه، چین و ایران تلاش کرده اند تا افراد و سازمان‌های درگیر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را هک کنند.

شرکت مایکروسافت با انتشار پیامی در وبسایت خود مدعی شد: فعالیت‌هایی که ما امروز در حال اعلام آن هستیم، مشخص می‌کند گروه‌های خارجی تلاش‌های خود را برای هدف قرار دادن انتخابات ۲۰۲۰ افزایش داده اند.

بر اساس این گزارش، مقامات ارشد امنیتی آمریکا تصدیق کرده اند که مایکروسافت تلاش‌هایی را برای نفوذ به حساب‌های افراد و سازمان‌هایی که با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ارتباط بوده اند، شناسایی کرده است؛ اما گفته هیچ مدرکی از اینکه نظام انتخاباتی این کشور تحت تأثیر این حملات قرار گرفته باشد، وجود ندارد.

«کریس کربس» (Chris Krebs) مدیر بخش امنیت سایبری وزارت امنیت میهن آمریکا در اظهاراتی گفت: مهم این است که اشاره شود نه هیچ کدام از آن‌هایی که در حفظ و اجرای زیرساخت‌های رأی گیری مشارکت دارند (تحت تأثیر قرار گرفته) ونه هیچ تأثیری بر سیستم انتخاباتی شناسایی شده است.

مایکروسافت مدعی شده همان گروه هکری که از سوی دادستانی آمریکا به عنوان مسئول اصلی حملات به کمپین انتخاباتی دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۶ معرفی شده بود، به تازگی به احزاب دولتی و ملی در آمریکا و مشاورانی که برای جمهوری خواهان و دموکرات‌ها کار می‌کنند، حمله کرده است.

همچنین سی ان ان در ادامه این گزارش ادعایی گفته مایکروسافت مشخص نکرد چه تعداد سازمان از سوی هکرهای چینی و ایران هدف گرفته شده اند. در این گزارش ادعا شده هکرهای چینی به کمپین معاون جو بایدن و نیز دست کم یک نفر که با دولت دونالد ترامپ در ارتباط بوده، حمله کرده اند.

در ادامه این گزارش ادعایی آمده است: هکرهای ایرانی نیز تلاش داشته اند تا وارد حساب مسئولان دولت ترامپ و کارمندان کمپین انتخاباتی ترامپ شوند.

مایکروسافت مدعی شده یک گروه هکری موسوم به «فسفر» که از داخل ایران اداره می‌شده، در ماه‌های مه تا ژوئن ۲۰۲۰ تلاش داشته تا وارد حساب‌های مقامات دولتی و کارمندان کمپین انتخاباتی ترامپ شوند.

گفتنی است روز گذشته نیز خبرگزاری رویترز در خبری اختصاصی مدعی شد هکرهای دولتی روسیه مظنون هستند که به یک شرکت مشاوره‌ای که برای جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کار می‌کرده، حمله کرده اند.

بر اساس گزارش روز گذشته رویترز، سه منبع آگاه به این خبرگزاری گفته اند شرکت مایکروسافت اخیرا به این شرکت در خصوص تلاش‌ها برای نفوذ هکری اطلاع داده است. طبق ادعای این منابع، شرکت مایکروسافت گفته این هکرها وابسته به دولت روسیه بوده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.