اقشار مختلف مردم متدین و قدرشناس مشهد مقدس با رعایت شیوه‌نامه‌ها و اصول بهداشتی در پی هتک حرمت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر(ص) در حرم مطهر رضوی گردهم آمدند و اقدام رذیلانه این نشریه صهیونیستی را محکوم کردند.

اجتماع مردم مشهد در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) در حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، جمعی از علمای اعلام، روحانیون، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم متدین و ولایتمدار مشهد مقدس در اعتراض به اقدام موهن نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در باز نشر کاریکاتورهای اهانت‌آمیز نسبت به ساحت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) و توهین به ارزش‌های والای اسلامی و عقاید بیش از یک میلیارد مسلمان جهان، در صحن مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی گردهم آمدند و این اقدام سخیف و زبونانه را محکوم کردند.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن محکومیت این اقدام ننگین ضدِانسانی و ضدِتوحیدی گفت: حضرت ختمی مرتبت پیامبر بزرگ اسلام، الگوی کاملی برای بشریت است و ایشان از آغاز رسالت پیوسته در معرض هتاکی کوردلان بوده و هست و اقدام این نشریه بار دیگر عمیق کینه استکبار با جهان اسلام را نشان داد.

اعتراض به هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر(ص)

وی گفت: مسلمانان در قبال بزرگان دین وظایفی دارند که این وظایف در قبال افرادی همچون پیامبر اسلام(ص) و رهبران دینی مهمتر و سنگین تر است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) مظهر انسان کامل است، به وظایف مسلمانان نسبت به قرآن و پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: اولین وظیفه ما در قبال قرآن مجید و پیامبر(ص) شناخت نمادهای دین و مفاهیم قرآنی می‌باشد.

آیت الله اعرافی محبت و ارادت نسبت به پیامبر اعظم(ص) را دومین وظیفه مسلمانان برشمرد و افزود: محبت به اولیای الهی سرنوشت انسان را به بهترین نحو رقم می زند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور زیارت، توسل و تبرک جستن از قبور اهل بیت(ع) را یکی دیگر از تکالیف مسلمانان در قبال حفظ ارزش های الهی برشمرد و گفت: از دیدگاه روایات، زیارت ائمه اطهار(ع) راه را بر هر شبهه‌ای می‌بندد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تجمع علیه اقدامات توهین آمیز غرب با اتکا به منطق انسانی و عقلانی و با هدف حفظ ارزش‌های دینی از دیگر وظایف مسلمانان است، گفت: دشمنان دین مبین اسلام بدانند که مسلمانان در برابر توهین به نمادهای الهی سکوت نخواهند کرد و با این گونه حرکت ها با تکیه بر عقل و منطق برخورد خواهند کرد.

وی گفت: این حرکت دشمن موجی از خشم و خروش در میان امت اسلامی سراسر جهان و همه آزاد اندیشان و انسان‌های واجد فطرت پاک الهی و انسانی علیه استکبار ایجاد کرد.

اعتراض به هتک حرمت به پیامبر اکرم(ص)

گفتنی است، تجمع‌کنندگان با شعار «الله‌اکبر»، «لا الله الا الله»، «محمد رسول‌الله»، و همچنین «مرگ بر آمریکا» هتک حرمت به مقدسات اسلام به‌ویژه پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم را محکوم و انزجار خود از حمایت دولت‌های غربی از این اقدام موهن را اعلام کردند.

در این اجتماع بیانیه رهبر معظم انقلاب درمحکومیت هتک حرمت به پیامبر(ص) و قرآن کریم قرائت شد و شرکت کنندگان با مرثیه سرایی ذاکر اهل بیت(ع) «جواد قربانپور» به عزاداری پرداختند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.