۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 719672

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در پی افزایش قیمت تخم مرغ و تشدید نظارت بر فروش این کالا در بازار استان، پرونده تخلف گران فروشی در این حوزه به میزان ۸۵ میلیون و ۴۲۰ هزار ریال تشکیل شد.

مجازات گرانفروشی تخم مرغ در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمد جواد ساعدی افزود: احصای این تخلفات نتیجه بازرسی از واحدهای عمده فروش یا شرکتهای پخش و همچنین بخش بازرسی اتاق‌های اصناف از بازار بوده است.

وی ادامه داد: صنوف متخلف در خراسان رضوی هر کیلوگرم تخم مرغ را بیش از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار و به میزان هر کیلو ۱۱۰ هزار ریال عرضه کردند.

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در نتیجه بازرسی از ۱۳ واحد صنفی عمده فروش در این استان هفت پرونده تخلف در مجموع به میزان ۷۹ میلیون و ۴۲۰ هزار ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی افزود: نتیجه بازرسی حوزه اصناف در خصوص مقابله با گران فروشی تخم مرغ شامل ۵۴ بازرسی و تنظیم ۱۸ فرم تخلف به میزان ۶ میلیون ریال بوده است.

ساعدی ادامه داد: نتیجه بررسی بازرسان از سه سردخانه در خصوص گران فروشی تخم مرغ نشان داد که تخم مرغ‌ها از نوع صنعتی بوده و تخلفی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی دلیل عمده رعایت نکردن قیمت مصوب از سوی اغلب فروشندگان تخم مرغ را هزینه زیاد تولید دانست و گفت: نهاده دولتی کفاف نیاز واحدهای تولیدی مرغ و تخم مرغ را نمی‌دهد و آنها ناگزیر به تامین نهاده با قیمت بیشتر از بازار آزاد هستند و این امر هزینه تولید و قیمت نهایی محصولات را افزایش می‌دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.