رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در آبان‌ماه ۱۳۹۸ در تهران خبر داد.

مسابقات کشوری قرآن حضوری و مسابقات بین‌المللی مجازی برگزار می‌شوند

قدس آنلاین: موضوع برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی قرآن کریم از ابتدای امسال در جوامع قرآنی کشور مطرح می‌شود و در این راستا برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن که قرار بود فروردین‌ماه در مشهد برگزار شود به تعویق افتاد. همچنین مقرر شد برای برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی با نظر وزارت بهداشت تصمیم‌گیری شود.

مهدی قره‌شیخلو رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با فارس از تصمیم‌گیری این سازمان برای برگزاری مسابقات کشوری قرآن خبر داد و گفت: موضوع برگزاری مسابقات کشوری قرآن طی چند ماه در دستور کار مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه قرار داشت و در این راستا ضمن هماهنگی با وزارت بهداشت همه جوانب برگزاری مسابقات و موضوع رعایت پروتکل‌ها را در دستور کار قرار دادیم و نهایتاً تصمیم بر این شد این مسابقات به صورت حضوری و البته با رعایت همه ضوابط بهداشتی برگزار شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که موضوع عدم تجمع از جمله نکات مهم بهداشتی قلمداد می‌شود تصمیم بر این شد این رقابت‌ها فقط با حضور متسابقان و آن هم به صورت گروه گروه برگزار شود، یعنی شرکت‌کنندگان یک رشته در یک روز خاص حضور پیدا کنند و پس از پایان رقابت آن رشته در روز بعد شرکت‌کنندگان رشته دیگر به سالن مسابقات بیایند، همچنین مقرر شد تعداد مشخصی از افراد در سالن حضور پیدا کنند و موضوعات بهداشتی و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت کاملاً دقیق در رقابت‌ها اجرا شود.

قره شیخلو درخصوص زمان برگزاری مسابقات گفت: زمان رقابت‌ها در گذشته به این صورت بود که در ایام میلاد پیامبر (ص) برگزار می‌شد و امسال هم تصمیم گرفتیم در همان ایام مسابقات را برگزار کنیم، البته برنامه‌ریزی ما به این صورت است که هم برای مسابقات کشوری و هم برای مسابقات بین‌المللی یک بازنگری اساسی در خصوص زمان برگزاری داشته باشیم تا به این صورت هم مسابقات با دیگر رقابت‌های داخلی و بین‌المللی همپوشانی نداشته باشد و هم در فصول مناسب رقابت‌ها برگزار شود.

وی از برگزاری مسابقات کشوری در تهران خبر داد و گفت: با توجه به لزوم رعایت دقیق پروتکل‌ها امسال مسابقات را در تهران برگزار می‌کنیم تا خودمان بتوانیم به صورت دقیق بر ضوابط بهداشتی نظارت داشته باشیم، البته برنامه‌ریزی ما این است که همه استان‌ها بتوانند مسابقات بین المللی را میزبانی کنند اما با توجه به شرایط خاص امسال و شیوع بیماری کرونا این رقابت‌ها امسال در تهران برگزار می‌شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری مسابقات در هتل ارم تهران خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این مکان سالن مناسبی برای برگزاری رقابت‌ها دارد تصمیم گرفتیم که مسابقات در هتل ارم برگزار شود تا محل اسکان و سالن مسابقات در نزدیکی هم باشد.

وی در ادامه از تشریح جزئیات بیشتر مسابقات نشستی خبری در روزهای آینده خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.