محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام (ص) و قرآن کریم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در مدارس از مهمترین محورهای سخنان امامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بود.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: توهین نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رسول خدا (ص) در راستای سیاست‌های استعمارگرانه و اسلام ستیزانه غرب انجام گرفت و امت اسلامی پاسخ دندان شکنی به این بی خردان خواهد داد.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی در خطبه‌های نمازجمعه تربت‌حیدریه افزود: برخی سیاستمداران و مسوولان نادان فرانسوی این اهانت را به حساب آزادی بیان گذاشتند اما این اقدام در راستای اسلام ستیزی و مخالفت با ارزش‌های والای اسلامی است.

وی همچنین به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام زین العابدین (ع) ادامه داد: امام سجاد (ع) دوران امامت خود را با سه اولویت تربیت شاگردان و انسان‌های سازمان یافته تشکیلاتی و تمرکز بر مسایل فرهنگی و دینی در قالب دعاهای گوناگون که در صحیفه سجادیه آمده است بنا نهادند و با گریه‌های سوزان، واقعه عاشورا را همیشه و تا ابد زنده نگاه داشتند.

گناباد- امام جمعه گناباد گفت: افزایش تورم مشکلات بسیار برای مردم ایجاد کرده و مقابله با گرانی کالاهای مختلف به یکی از دغدغه‌های عمومی تبدیل شده است.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب در خطبه‌های نماز جمعه گناباد افزود: یکی از مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب از دولتمردان کنترل و کاهش تورم است.

وی ادامه داد: تحریم‌ها یکی از دلایل افزایش قیمت کالاهاست و بخش عمده آن به سوء مدیریت در کنترل بازار برمی‌گردد و نشان می‌دهد برنامه بلند مدت برای رفع یا کاهش این معضل وجود ندارد.

امام جمعه گناباد نبود نظارت کافی نهادهای نظارتی را از مشکلات مهم در کنترل بازار به خصوص در گناباد دانست و گفت: استقرار نداشتن قاضی مستقیم تعزیرات حکومتی در این شهرستان بر دامنه مشکلات بازار افزوده است.

وی همچنین با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به دولتمردان افزود: مسوولان باید زمینه عدالت آموزشی و دسترسی خانواده‌ها به گوشی تلفن همراه، لپ تاپ، تب لت و اینترنت را فراهم کنند و والدین و مسوولان ذیربط نیز باید نظارت بیشتری بر این بخش داشته باشند زیرا استفاده ناصحیح از فضای مجازی بستر گمراهی نوجوانان و جوانان را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام صادقی نسب ادامه داد: سازش خیانت بار امارات متحده عربی با رژیم غاصب صهیونیستی گرچه بسیار تلخ و ناگوار بود ولی موجب اتحاد و همدلی گروه‌های فلسطینی شد تا برای تشکیل کشور مستقل فلسطین بیش از پیش تلاش کنند.

نمازگزاران جمعه گناباد پس از اقامه نماز اقدامات ایادی سرسپرده استکبار و دشمنان را در اهانت به قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام (ص) محکوم کردند.

فریمان - امام جمعه فریمان نیز با محکوم کردن اهانت به قرآن کریم و رسول گرامی اسلام (ص) در دو کشور اروپایی گفت: صهیونیست‌ها و دولت‌هایی که زیرنفوذ آنها هستند و در رأس آنها آمریکا برای دشمنی با ایران و امت اسلامی آماج حمله‌ خود را نبی مکرم اسلام (ص) قرار می‌دهند.

حجت الاسلام سید مهدی معلمی در خطبه‌های نماز جمعه فریمان افزود: به خاطر اینکه یاد و نام پیامبر (ص) و حکومت ۱۰ ساله‌ آن بزرگوار در مدینه و سبک زیبای زندگی و مدیریت و حکومت آن حضرت امروز نیز می‌تواند امت های اسلامی را بیدار کند و جهان اسلام را به دوران اوج شکوفایی خود برساند، دشمنان با آن مبارزه کرده و از بیداری امت اسلامی می‌ترسند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در تحلیل اقدام بی شرمانه روزنامه‌های سوئدی و فرانسوی فرمودند، این حرکت در این برهه‌ زمانی می‌تواند با انگیزه‌ منصرف کردن ذهن ملّتها و دولتهای غرب آسیا از نقشه‌های شومی باشد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای این منطقه در سر دارند. ملّتهای مسلمان بویژه کشورهای غرب آسیا، ضمن حفظ هوشیاری در مسائل این منطقه‌ حساس نباید دشمنی‌های سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش کنند.

خواف - امام جمعه خواف هم با محکوم کردن توهین به پیامبر اسلام (ص) گفت: این عمل ننگین و تکراری کینه توزان ضد اسلامی نشان دهنده عناد و کینه استکبار جهانی نسبت به اسلام و جامعه اسلامی و برای تضعیف اسلام و ایجاد جنگ بین ادیان و مذاهب است.

حجت الاسلام ذبیح الله شمسیان افزود: تنها راه نجات اسلام برخورد هوشمندانه با این هتک حرمت‌ها و اتحاد و بیداری و مقاومت انقلابی علیه حرکت‌های شوم استکبار جهانی است.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) ادامه داد: بیماری این امام همام در کربلا یک معجزه الهی برای تثبیت قیام حضرت امام حسین (ع) بود. اگر حرکت صحیح و مواضع درست و به جای امام سجاد (ع) نبود حضرت امام باقر (ع) و امام صادق (ع) نمی‌توانستند مکتب تشکیل دهند و شاگردان بسیار به جامعه اسلامی تحویل دهند.

امام جمعه خواف گفت: ادعیه‌های فراوان حضرت امام سجاد(ع) باعث بصیرت افزایی و فرهنگ سازی شد و آن حضرت انفاق بسیار در راه خدا داشتند.

وی همچنین با اشاره به شروع سال تحصیلی افزود: آموزش‌های حضوری دانش‌آموزان باید با رعایت نکات بهداشتی انجام شود و مسوولان نظارت کامل و جامع در مدارس داشته باشند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.