دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه گفت: بحرین با عادی سازی روابط با اسرائیل موافقت کرده است.

بحرین پس از امارات در مسیر خیانت به آرمان فلسطین

به گزارش قدس آنلاین ترامپ با ادعای تلاش های صورت گرفته برای کاهش تنش در خاورمیانه گفت: بحرین به توافق نامه امارات برای عادی سازی روابط با اسرائیل پیوسته است. 

به گزارش کاخ سفید، ترامپ خبر موافقت بحرین برای عادی سازی روابط با اسرائیل را بعد از تماس تلفنی با حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سرزمین های اشغالی در پیامی توییتری اعلام کرد. 

براساس بیانیه مشترک رهبران آمریکا، بحرین و رژیم صهیونیستی، آنها در مورد "ایجاد روابط کامل دیپلماتیک بین اسرائیل و پادشاهی بحرین توافق کرده اند. 

در بیانیه مشترک آمده است که این یک موفقیت تاریخی برای دستیابی به صلح بیشتر در خاورمیانه است. گشودن گفت‌و گو و روابط مستقیم میان این دو جامعه پویا و اقتصادهای پیشرفته برای تحول مثبت خاورمیانه و افزایش ثبات، امنیت و رفاه در منطقه ادامه خواهد داشت. 

طبق بیانیه مشترک منتشر شده، بحرین دعوت ترامپ برای حضور در مراسم امضای توافق عادی سازی روابط میان اسرائیل و امارات را پذیرفته است. 

در این بیانیه آمده است که نتانیاهو و عبداللطیف الزیانی وزیر امور خارجه بحرین "بیانیه تاریخی صلح" را در این مراسم امضا می‌کنند.

رژیم صهیونیستی و امارات پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک، رسماً از عادی‌سازی روابط میان خود خبر دادند

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.