جمعیت الوفاق بحرین توافق این کشور با رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط را خیانت به اسلام دانست و گفت که مردم بحرین آرمان فلسطین را فراموش نخواهند کرد.

جمعیت الوفاق بحرین: توافق با دشمن صهیونیست، خیانت به اسلام است

به گزارش قدس آنلاین، جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین جمعیت شیعی مخالف دولت بحرین توافق این کشور با رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط را محکوم کردو آن را خیانت بزرگ دانست.

این جمعیت شامگاه جمعه طی بیانیه‌ای در واکنش به این توافق که از سوی رئیس جمهور آمریکا اعلام شد، گفت: «توافق رژیم بحرین با دشمن صهیونیست، خیانت بزرگ به اسلام و عربیت است».

این جمعیت توافق مذکور را فاقد وجه قانونی دانست و گفت که توافق صورت گرفته بین رژیم بحرین و دشمن صهیونیست موضع طرفین است نه موضع مردم بحرین.

در بیانیه جمعیت الوفاق آمده: «ما تأکید داریم که ملت بحرین با همه طیف‌های و گروه‌های خود بر مسئله فلسطین تمسک داشته و کُلیّت رژیم صهیونیستی را مردود می‌داند».

ترامپ دقایقی پیش در توییتر با اعلام عادی‌سازی روابط بین منامه و تل‌آویو نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد! دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی بحرین به توافقی برای صلح دست پیدا کردند- بحرین دومین کشور عربی است که ظرف ۳۰ روز با اسرائیل صلح می‌کند.»

اعلام عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و رژیم آل خلیفه در حالی اعلام می‌شود که هنوز از اعلام توافق مشابه بین امارات و رژیم اسرائیل یک ماه نمی‌گذرد. آن توافق نیز به گفته ترامپ، با وساطت آمریکا حاصل شده بود.

قرار است سه‌شنبه هفته آینده مقامات امارات و رژیم صهیونیستی در مراسم امضای توافق عادی‌سازی روابط موسوم به «توافق صلح ابراهیم» حضور داشته باشند. رسانه‌های صهیونیستی گفته‌اند که ولی‌عهد و وزیر خارجه بحرین نیز در این مراسم حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.