رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اعتراض به توافق رژیم صهیونیستی و بحرین برسر عادی‌سازی روابط، سفیر فلسطین در منامه را فراخواند.

به گزارش قدس آنلاین، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از سفیر این کشور در بحرین خواست که منامه را ترک کند.

صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش «ساف» به شبکه تلویزیونی «فلسطین» گفت که عباس در اعتراض به توافق بحرین با رژیم تل‌آویو، سفیر خود در بحرین «خالد عارف» را فراخوانده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در بیانیه‌های جداگانه‌ای توافق مذکور را به شدت محوم کرده و آن را «خیانت به قدس و فلسطین» دانسته است.

دیگر گروه‌های فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی نیز این توافق را محکوم کرده و آن را تلاشی از سوی آمریکا، بحرین و رژیم تل آویو جهت اجرای معامله قرن دانسته‌اند که به دنبال حذف آرمان فلسطین است.

تشکیلات خودگردان از بحرین خواسته هرچه سریعتر از این توافق عقب‌نشینی کند؛ چرا که این اقدام تضعیف طرح ابتکار عمل صلح عربی است.

بر اساس طرح صلح عربی که به ابتکار پادشاه سابق سعودی مطرح شده، کشورهای عربی شرط کرده‌اند که در صورت تشکیل کشور فلسطین بر اساس طرح دو دولتی، حاضر خواهند بود «موجودیت اسرائیل» را به رسمیت شناخته و روابط خود با این رژیم را عادی‌سازی کنند.

اعلام توافق بین امارات عربی و بحرین با رژیم اشغالگر قدس، طرح دو دولتی (دولت فلسطین و دولت اسرائیل در فلسطین تاریخی) و ابتکار عمل ملک عبدالله را نقض کرده و بدون تحقق حقوق منصوص فلسطینی‌ها در قطعنامه‌های شورای امنیت، روابط با رژیم مذکور را وارد مرحله عادی‌سازی کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.