قزوین-با هر تعطیلی که در کشور حاکم می‌شود عده‌ای به بهانه اینکه در ویلای خودمان اطراق می‌کنیم و پروتکل‌ها را در دستور کارداریم بار سفر می‌بندند و حالا همین رفت‌وآمدهایی که تا دیروز دغدغه مسئولان بهداشتی بود در استانی مانند قزوین به یک مشکل حاد تبدیل‌شده است.

کرونا در قزوین از خط قرمز هم عبور کرد؛ مسافرت‌ها عامل تشدید بیماری

قدس آنلاین-گروه استان ها: متأسفانه افزایش تعداد چشمگیر بیماران در استان قزوین و به قول مسئولان ورود به فاز جدید بیماری در این استان موجب شده تا نشست فوق‌العاده پیرامون این موضوع برگزار شود.

عبور از خط قرمز

جانشین ستاد مقابله با کرونا در قزوین در همین راستا اظهار می‌کند: متأسفانه وضعیت قزوین در مرحله فوق قرمز قرارگرفته است.

منوچهر حبیبی در نشست فوق‌العاده مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: استان قزوین نسبت به شیوع کرونا شرایط بسیار نگران‌کننده‌ای دارد به‌طوری‌که هرروز با افزایش تعداد بیماران و فوتی‌های ناشی از این ویروس روبه‌رو هستیم.

وی مسافرت‌ها را عامل اصلی شیوع کرونا عنوان کرد و گفت: متأسفانه برآوردها نشان داده که بیشترین سفرهای انجام‌شده به شمال کشور در تعطیلات ماه جاری مربوط به شهروندان قزوینی بوده و این موضوع در رشد بیماران کرونایی بی‌تأثیر نبوده است.

وی تأکید کرد: وسایل نقلیه عمومی، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها و مطب‌های پزشکان به دلیل کم‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی به‌عنوان خطرناک‌ترین مکان‌های انتقال و شیوع کرونا هستند.

حبیبی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت موجود به نظر می‌رسد آموزش در مدارس و دانشگاه‌های قزوین به شکل غیرحضوری پیش برود و در این خصوص تا پایان هفته جاری اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

ورود به فاز جدید

در همین حال سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز مسافرت‌ها را عامل افزایش بیماری عنوان کرده و می‌گوید: باوجود هشدارهای داده‌شده، متأسفانه برخی شهروندان به علت نادیده گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی و تصمیم به سفرهای برون‌استانی در تعطیلات گذشته، امروز شاهد ورود فاز شدید این ویروس در سطح استان قزوین هستیم.

بیشترین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در قزوین طی یک هفته گذشته مربوط به زنان خانه‌دار  است که  این مسئله به علت مراجعه مکرر این قشر به مراکز خرید بوده است

دکتر پیمان نامدار بیان کرد: علی‌رغم همه تمهیدات صورت گرفته در استان هم‌زمان با شیوع بیماری و اینکه اقدامات خوبی در حوزه پیشگیری پس از وقوع موج نخست گسترش این ویروس در سطح استان صورت گرفت اما متأسفانه رفته‌رفته مردم نسبت به این موضوع تا حدودی بی‌تفاوت شده تا جایی که رشد سفرهای بین استانی اخیر در کشور و استان بیانگر این موضوع بوده است.

وی بیشترین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در قزوین طی یک هفته گذشته را مربوط به زنان خانه‌دار دانست و افزود: این مسئله به علت مراجعه مکرر این قشر به مراکز خرید بوده است. 

وی  گفت: متأسفانه علی‌رغم همه تمهیدات و پیشگیری‌های صورت گرفته درگذشته، این روزها شاهد عبور بیماری کرونا از خط قرمز و وضعیت حاد در سطح استان هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.