۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 719762

در ایام ماه محرم الحرام همه روز چهار نوبت زیارت عاشورا در حرم مطهر رضوی قرائت می‌شود.

نوای زیارت عاشورا، طنین هر روز حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، زیارت عاشورا، یکی از ادعیه‌ای است که امامان معصوم (ع) و بزرگان دین بر مداومت خواندن آن تاکید کرده‌اند و بیان شده که تأثیرات سازنده و بی‌نظیری بر افراد دارد.

در کتاب مفاتیح الجنان و قبل از متن زیارت عاشورا، حدیثی از امام باقر(ع) در ثواب این زیارت آمده است که می‌فرمایند «به تحقیق این دعا دعایی است که ملائکه آن را می‌خوانند و خداوند در قبال آن برای تو صد هزار هزار درجه می‌نویسد و مثل کسی خواهی بود که با امام حسین(ع) شهید شده باشد.»

معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس برای ایام محرم روزانه چهار جلسه قرائت زیارت عاشورا در حرم مطهر تدارک دیده است که هر روز ساعت پنج صبح در صحن جامع رضوی و صحن جمهوری و ساعت ۱۸:۳۰ در صحن جمهوری و ۱۹:۴۵ در صحن امام حسن مجتبی(ع) و برگزار می‌شود.

قبل و بعد از هر جلسه قرائت زیارت عاشورا برنامه سخنرانی، روضه‌خوانی و مرثیه سرایی دایر است و افزون بر قرائت زیارت عاشورا، زیارات ناحیه مقدسه، امین الله و وارث، نیز در عموم صحن ها قرائت خواهد شد.

شایان ذکر است؛ دعای کمیل این هفته حرم مطهر با نوای مهدی سروری و دعای توسل با نوای علی خوشچهره در صحن جامع رضوی قرائت می شود و مراسم پرفیض دعای ندبه نیز به صورت استودیویی با نوای محمد عطارپور برگزار می شود.

مخاطبان خارج از حرم مطهر رضوی نیز می توانند عموم برنامه های حرم امام رضا(ع) را از طریق درگاه اینترنتی رضوی تی وی دنبال کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.