کارشناس مسئول مدارس غیردولتی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال میزان ثبت نام در مدارس غیردولتی کاهش ۵ درصدی داشته‌ اما در پیش‌دبستانی‌ها این کاهش بسیار بیشتر و حدود ۹۰ درصد بوده است.

کاهش ۵ درصدی ثبت‌نام‌ در مدارس غیردولتی خراسان رضوی/کرونا شهریه‌ها را کاهش نداد

به گزارش قدس آنلاین، حسن امیری اظهار کرد: کاهش ثبت‌نام‌ها موجب توقف فعالیت بیش‌ از ۱۰۰ مدرسه و مرکز آموزشی اعم از پیش‌دبستانی، دبستان و... شده ‌است. این موضوع همچنان ادامه داشته و پیش‌بینی می‌شود افزایش نیز داشته باشد.

کارشناس مسئول مدارس غیردولتی خراسان رضوی در رابطه با افزایش شهریه‌ مدارس برای سال تحصیلی جاری خاطرنشان کرد: مدارس غیردولتی هر سال بین ۱۵ تا ۲۹ درصد افزایش شهریه دارند که این افزایش براساس هزینه‌ اجاره‌بها، بالارفتن حق‌التدریس و... تعیین می‌گردد و شهریه‌ مدارس حتی با وجود شیوع بیماری کرونا نیز کاهش پیدا نکرده و رو به افزایش بوده است.

وی درباره‌ شهریه‌های مدارس غیردولتی استان افزود: میزان شهریه‌ها در مقاطع مختلف متفاوت است. در مدارس ابتدایی میانگین شهریه سه ‌میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، در مقطع پیش‌دبستانی میانگین شهریه‌ها یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، در مقطع متوسطه‌ اول به طور میانگین چهار میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و هزینه شهریه در مقطع متوسطه‌ دوم نیز به طور میانگین ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برآورد شده ‌است.

امیری در پاسخ به این سوال که آیا هزینه‌ کلاس‌های فوق برنامه‌ سال گدشته به خانواده‌ها عودت داده شده یا خیر بیان‌کرد: مدارس باید هزینه‌ کلاس‌های فوق‌ برنامه‌ برگزار نشده را برگردانند یا در شهریه‌ سال جدید محاسبه کنند. اگر مدرسه‌ای این هزینه را برنگرداند، به آن تذکر داده می‌شود که در صورت عدم تمکین، گزارش این تخلف به شورای نظارت ارسال شده و با مدرسه برخورد می‌شود.

 مدیرمسئول مدارس غیردولتی خراسان رضوی گفت: با توجه به این‌که در روزهای شیوع بیماری کرونا هستیم، باید بین مدیران، موسسین و اولیا درک متقابلی به وجود آید که همه بتوانند از این شرایط به خوبی و خوشی عبور کنند. این روزها برای موسسان و خانواده‌ها مشکلاتی وجود دارد که باید با همدلی به آن‌ها کمک کرد و با ایجاد درک متقابل میان اولیا مثل سال‌های گذشته دانش‌آموزان با اطمینان خاطر در کلاس‌ها حضور پیدا کرده و به ادامه‌ تحصیل بپردازند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.